سیتروئن C4 X به عنوان فست بک پرسرعت معرفی شد زیرا سدان ها و واگن ها قدیمی هستند


در صورتی که یادداشت را دریافت نکردید، خودروهای سدان و واگن های خوب از بین رفته اند. کراس اوورها به تدریج جای خود را می گیرند و بر فروش مینی ون ها تأثیر منفی می گذارند. با کاهش تقاضا برای سبک های بدنه سنتی، خودروسازان به خارج از جعبه فکر می کنند و این سیتروئن C4 X نمونه بارز آن است. انصافاً تعیین سبک بدنه آن دشوار است، اما شورون دوبل می گوید که این یک «جایگزین منحصر به فرد» برای هاچ بک ها و SUV ها است.

در اصل، C4 X نسخه سیتروئن از پژو 408 است که اوایل این ماه معرفی شد. طول آن 4600 میلی متر (181.1 اینچ) است، بنابراین از نظر طول کلی در ردیف بین C4 و C5 X قرار می گیرد. فاصله بین دو محور C4 برابر با 2670 میلی متر (105.1 اینچ) است در حالی که 1800 میلی متر عرض و 1525 میلی متر (60 میلی متر) ارتفاع دارد.

این باعث می شود آن را کمی کوچکتر (و بلندتر) از مدل مشابه حامل نشان شیر. ردپای کاهش یافته در ظرفیت بار کمتر 510 لیتر (18 فوت مکعب) به جای 536 لیتر پژو (نزدیک به 19 فوت مکعب) منعکس شده است. این شکل تا حدی به آن ضریب درگ نسبتاً پایین 0.29 برای دستیابی به کارایی بیشتر می دهد.

در برخی از بازارهای بزرگ اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، سیتروئن فست بک را به صورت انحصاری با پیشرانه الکتریکی به فروش خواهد رساند. ë-C4 X دارای یک بسته باتری 50 کیلووات ساعتی است که برای مسافت 224 مایل (360 کیلومتر) در چرخه WLTP مناسب است. با استفاده از 100 کیلووات DC می توان آن را در مدت نیم ساعت تا سطح 80 درصد شارژ کرد.

این موتور توسط یک موتور الکتریکی 136 اسب بخار (100 کیلووات) و 260 نیوتن متر (191 پوند فوت) گشتاور تولید می شود. با حالت ورزش (بله یکی هست) سیتروئن ë-C4 X به 9.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) را طی کند تا اینکه به سرعت 93 مایل در ساعت (150 کیلومتر در ساعت) برسد.

در برخی بازارهای بین‌المللی، این مدل با موتورهای بنزینی و دیزلی نیز در دسترس خواهد بود و تمامی نسخه‌های آن در کارخانه Stellantis در مادرید در اسپانیا تولید خواهند شد.



منبع