- تعلیق تطبیقی BMW M در برخی مدلها اختیاری است، اما سختافزار آن همیشه وجود دارد.
- با انتخاب گزینه قفل نرم افزار برای استفاده از آن باز می شود.
- می توان آن را مانند یک گزینه معمولی خریداری کرد یا بعداً از طریق برنامه ConnectedDrive خودروساز به عنوان اشتراک یا خرید یک بار اضافه کرد.
از نظر فنی، سیستم تعلیق تطبیقی M BMW یک سرویس اشتراکی نیست. اما می تواند باشد. یا می تواند یک گزینه معمولی باشد که هنگام خرید Bimmer جدید برای آن پول پرداخت می کنید. یا اگر احساس کردید به سیستم تعلیق بهتری در ماشین خود نیاز دارید، می توانید بعداً آن را خریداری کنید. گیج شده؟ نگران نباش ما هم بودیم
این سوراخ خرگوش از پستی در Reddit در مورد ارائه سیستم تعلیق تطبیقی M به قیمت 30 یورو در ماه به عنوان اشتراک صحبت می کرد. مدلهای بیامو و عرضههای آن در اروپا با ایالات متحده کمی متفاوت است، بنابراین از خودروساز درباره تعلیق و اشتراک برای مردم آمریکای شمالی پرسیدیم. پاسخی که از سخنگوی شرکت دریافت کردیم هم تعجب آور و هم جالب بود.
«تعلیق تطبیقی از طریق فروشگاه Connected Drive در ایالات متحده در دسترس است، اما اشتراک «الزامی» نیست. هنوز به عنوان یک گزینه کارخانه در دسترس است، اما از طریق فروشگاه می توان آن را به خودروهای خاصی اضافه کرد که در ابتدا به این شکل انتخاب نشده بودند.
مشتریان می توانند آن را به مدت یک ماه بدون هیچ هزینه ای امتحان کنند، و اگر آن را دوست دارند، می توانند در صورت تمایل، اشتراک ماهانه یا سالانه را انتخاب کنند یا به سادگی آن را با یک بار شارژ 500 دلاری خریداری کنند.
برای روشن بودن، اشتراک ماهانه برای استفاده از این ویژگی “الزامی” نیست.
به طور خلاصه، اگر یک BMW بخرید که سیستم تعلیق تطبیقی M را به عنوان یک آپشن دارد … قبلاً آن را دارید. هزینه تجهیزات قبلاً در قیمت خودرو محاسبه شده بود. علامت زدن کادر گزینه فقط قفل نرم افزار را باز می کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.
با در نظر گرفتن این موضوع، مدتی را صرف بررسی پیکربندی آنلاین BMW کردیم. تعلیق تطبیقی M در اکثر مدلهای متمرکز بر عملکرد استاندارد است، اما در سری 3 پایه بخشی از بسته هندلینگ دینامیک 1050 دلاری است. همین بسته در سری 4 پایه 1500 دلار یا برای Z4 2450 دلار است. در مورد خودروهای شاسی بلند، برای داشتن آن با پکیج M Sport در X1، 2000 دلار، برای X2 2500 دلار، یا با X5 2750 دلار خواهید پرداخت.
این بستهها ویژگیهای دیگری را به همراه سیستم تعلیق ارتقا یافته اضافه میکنند. اما، BMW همچنان از خریداران برای خطوط کد نرم افزاری استفاده می کند تا از چیزی که قبلاً نصب شده است استفاده کنند. حتی اگر آن بستهها را رها کنید و به سادگی خرید یکباره 500 دلاری را انتخاب کنید، همچنان برای چیزی که از نظر فنی قبلاً دارید پرداخت میکنید.
در هر صورت، این یادآوری است که خودروسازان هر روز عمیقتر در دنیای دیوارهای پرداخت غواصی میکنند.