دوج اطلاعات جدید زیادی را در مورد سیستم مصنوعی “فراتزونیک محفظه اگزوز” در جدیدترین خودروی خود، Charger Daytona EV منتشر کرده است. این شرکت همچنین ویدیویی را منتشر کرده است که در آن ماشین را در حال انجام دونات و کشش شتاب همراه با صدا نشان می دهد.
اگزوز Fratzonic Chambered از یک محفظه سفارشی نصب شده در قسمت پایینی پشتی Charger EV استفاده می کند که با یک تقویت کننده اختصاصی جفت شده است که می تواند تا 600 وات توان تولید کند. مانند اکثر صداهای EV که عملکردی دارند، اگزوز از ورودی راننده و خودرو برای تنظیم صدا و صدا استفاده می کند.
به طور خاص، اگزوز Fratzonic از ورودی هایی مانند شتاب و کاهش سرعت استفاده می کند و هنگام روشن و خاموش شدن خودرو صدا ایجاد می کند. حتی میتوانید شارژر EV را «دور» کنید یا مانند هر خودروی گازسوز در حالت بیکار به آن گوش دهید. همچنین در صورت استفاده از عملکرد «PowerShot» که با فشار دادن یک دکمه، 40 اسب بخار قدرت را تا 15 ثانیه می افزاید، صدایی متمایز ایجاد می کند.
یک ویدیوی دو دقیقهای منتشر شده توسط دوج نشان میدهد که یک Charger Daytona Scat Pack در حال شتاب گرفتن از مقابل دوربین قبل از کشیدن یک دونات دودی است. پس از آن، ما چند ثانیه از ماشین “بیکار” دریافت می کنیم. برای ما شبیه یک V-8 واقعی به نظر میرسد، اما بدیهی است که هنوز هم جعلی است.
چیزی که ما نمی شنویم، به طرز عجیبی، تعویض دنده های شبیه سازی شده است. پس از هیوندای Ioniq 5 N، ما گمان میبردیم که هر خودروی الکتریکی عملکردی در آینده دارای ویژگی مشابهی باشد، زیرا تجربه رانندگی را بهطور تصاعدی افزایش میدهد و به همه صداهای مصنوعی هدف میدهد. یکی از سخنگویان دوج تایید کرد موتور 1 شارژر هیچ ویژگی از این نوع ندارد.
بنابراین حتی اگر از حفاری زیبای V-8 Charger EV لذت می برید، هیچ راهی برای ضربه زدن به چرخ دنده ها یا جهش از یک “Redline” وجود ندارد. این مانند جفت کردن یک همی با یک CVT است. و این به نظر اصلا جالب نیست.
آیا شما از طرفداران اگزوز Fratzonic هستید؟ آیا فکر می کنید دوج تماس درستی را بدون دنده های تقلبی انجام داده است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.