شارژر جدید دوج باعث می شود موستانگ کوچک به نظر برسد


شورولت کامارو از بین رفت. دوج چلنجر رفته است. این امر فورد موستانگ را در دنیای خودروهای عضلانی دیترویت تنها می گذارد. بنابراین طبیعی است که مردم به دوج چارجر جدید به عنوان رقیب موستانگ برچسب بزنند. این با دو در در دسترس است که در اصل جایگزین چلنجر می شود. دوج آن را یک ماشین عضلانی می نامد، چه به عنوان Charger Daytona برقی یا Charger Sixpack با موتور احتراقی که سال آینده عرضه می شود. اما اگر این دو را در کنار یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که آنها واقعاً رقیب نیستند.

دوج چارجر جدید با کد پستی کاملاً متفاوت از موستانگ زندگی می کند. حتی ممکن است شامل دو کد پستی باشد، زیرا تنها دو اینچ از مرسدس بنز S کلاس کوتاهتر است. پارک شده در کنار هم، هرگز متوجه تفاوت بین آنها نخواهید شد. و برای ثبت، این اعداد فقط برای شارژر چهار در نیستند، بلکه برای شارژر دو در نیز هستند. این است بزرگ.

آخرین باری را که یک برند آمریکایی چنین کوپه بزرگی ساخته است را به یاد نمی آوریم. چلنجر هرگز 200 اینچ ترک نکرد، و نه شورولت مونت کارلو که در سال 2008 بازنشسته شد. حتی یک کوپه دهه 1990 وجود ندارد که نزدیک شود، اما خودروهای G-body دهه 1980 (فکر کنید Oldsmobile Cutlass و Buick Regal) از جنرال موتورز تقریباً 20 هستند. اینچ فورد تاندربرد، مرکوری کوگار، و لینکلن مارک VII از سال 1988 با 202 اینچ نزدیک‌تر هستند، اما ما همچنان کوتاه می‌آییم.

1986 Ford LTD Crown Victoria Two Door

در واقع آخرین خودروی دو در آمریکایی به بزرگی چارجر جدید فورد کراون ویکتوریا بود. اگرچه نادر است، اما فورد تا سال 1987 Crown Vic جعبه‌ای را در تریم دو در عرضه کرد. بررسی سریع در فورد Heritage Vault تأیید می‌کند که 211 اینچ از دماغه تا دم کشیده شده است.

در اینجا نمودار سریعی وجود دارد که نشان می دهد چارجر دیتونا 2024 چگونه با موستانگ و سایر خودروهای مورد علاقه، چه در گذشته و چه در حال حاضر، سازگاری دارد.

ساخت مدل طول (اینچ) عرض (اینچ) وزن (پوند)
دوج چارجر دیتونا 2024 206.6 84.3 5,838
اسب تاریک فورد موستانگ 2024 189.7 81.9 3,975
مرسدس بنز S کلاس 2024 208.2 83.0 4740
پورشه تایکان 2024 195.4 84.5 4,568
دوج چارجر Hellcat Redeye 2023 201.0 78.3 4,586
دوج چلنجر Hellcat Redeye 2023 197.5 78.3 4,415
1987 Ford Crown Victoria 2-Door 211.0 77.5 3699
دوج چارجر 1968 208.8 76.6 4035

اگر شارژر کمی کوچکتر بود، ممکن بود وسوسه شویم که آن را رقیب موستانگ بنامیم. اما مسئله وزن نیز وجود دارد. Charger Daytona تقریباً سه تن یا تقریباً یک و نیم موستانگ با مقدار کمی باقی مانده عرضه می شود. اگر بخواهیم منصف باشیم، ما هنوز نمی دانیم که شارژر Sixpack گازسوز چقدر وزن خواهد داشت. اما هنوز هم در مقایسه مستقیم اندازه موستانگ کوتوله است.

ما از دوج برای راهنمایی در مورد رقبای Charger درخواست کردیم، اما این شرکت از اظهار نظر خودداری کرد. یک زاویه رسمی به تاریخ فروش Charger Daytona در اواخر سال جاری نزدیک‌تر خواهد شد، اما می‌توانیم به شما بگوییم که این خودروساز در طول توسعه چارجر کامارو و پورشه تایکان (در میان سایرین) را محک زده است. بنابراین در حالی که مقداری تأثیر ماشین اسبی در دستور پخت وجود دارد، مطمئناً رقیب موستانگ نیست. در هر صورت، ما می گوییم شارژر جدید به تنهایی در یک کلاس قرار دارد.

آیا ما هیچ ماشین دو در بزرگی را در این تلاش برای رقابت چارجر از دست دادیم؟ وارد نظرات شوید و به ما اجازه دهید آن را داشته باشیم.



منبع