من همیشه مجذوب به اصطلاح «ماشینهای زامبی» بودهام، بنابراین هر زمان که نمودار فروش در رادارم باشد، همیشه به دنبال مدلهای منسوخ هستم. در حالی که تمام داستانهایی که تا کنون انجام دادهایم بر وسایل نقلیه جدید اما قدیمی فروخته شده در ایالات متحده متمرکز شدهاند، در اینجا یکی درباره اروپا وجود دارد. این به راحتی گیجکنندهترین فهرستی است که تا به حال دیدهایم زیرا شامل تعداد کمی از آثار است.
اخبار خودرو اروپا به نقل از شرکت تحلیلگر نیروی داده و نمودار فروش جامع آن از وسایل نقلیه “جدید” که برای اولین بار بین ژانویه و ژوئیه 2024 ثبت شد. تنها خودرویی که در رادار من ظاهر شد، فیات مولتی پلا بود. به طور گسترده به عنوان یکی از زشت ترین وسایل نقلیه ساخته شده در نظر گرفته می شود، شخصی در ماه گذشته یک Multipla “جدید” خرید. معلوم نیست نسخه اصلی بوده یا نه (بالا) یا مدل فیس لیفت شده بسیار زیباتر (پایین). در هر صورت، حداقل 14 سال از پایان تولید در سال 2010 می گذرد.
اما خودروی شش نفره با استایل عجیب تنها یکی از بسیاری از خودروهایی است که ماههای زیادی پیش بازنشسته شدهاند اما همچنان در جدول فروش قرار دارند. یکی دیگر از خودروهای زامبی، حتی قدیمیتر، نیسان 350Z است که در سال 2008 مرد.
ما به سختی سطح را خراش می دهیم زیرا اتومبیل های مرده اما زنده زیادی وجود دارد: مرسدس CLK، استون مارتین DB7، فورد کا، آلفارومئو 159، جگوار S-Type، و حتی یک رولزرویس کورنیش. دومی نزدیک به 30 سال پیش بازنشسته شد، و آن را مسن ترین است که در نمودار فروش ظاهر می شود. اوه، یک XJS نیز وجود دارد، خودرویی که جگوار در سال 1996 ساخت آن را متوقف کرد.
مدل | واحدهای فروخته شده | سالی که تولیدش متوقف شد |
استون مارتین DB7 | 1 | 2004 |
BMW i3 | 16 | 2022 |
BMW i8 | 1 | 2020 |
BMW Z3 | 1 | 2002 |
BMW Z8 | 1 | 2003 |
رولزرویس کورنیش | 1 | 1995 |
فراری 550/575 | 1 | 2006 |
فراری F430 | 1 | 2009 |
جگوار S-Type | 2 | 2007 |
جگوار XJS | 2 | 1996 |
Volvo V50 | 1 | 2012 |
ولوو S80 | 1 | 2016 |
Volvo V40 | 1 | 2019 |
هوندا پرلود | 1 | 2001 |
مرسدس SLK/SLC | 8 | 2020 |
مرسدس سی ال | 2 | 2014 |
مرسدس CLK | 1 | 2009 |
نیسان 350Z | 1 | 2008 |
آلفارومئو 147 | 1 | 2010 |
آلفارومئو 159 | 1 | 2011 |
آلفارومئو GT | 1 | 2010 |
فیات بارچتا | 3 | 2005 |
فولکس واگن بیتل | 2 | 2019 |
شایان ذکر است نیروی داده به ارقام تمام 27 کشور اتحادیه اروپا، بریتانیا، به علاوه انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) متشکل از ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نگاه کرد. سند در لینک منبع زیر لیست کاملی را نشان می دهد که تعداد خودروهای بیشتری نسبت به خودروهایی که ما برجسته کرده ایم. همچنین کمتر از چهار Countache وجود ندارد، اما بیایید به خاطر داشته باشیم که لامبورگینی چند سال پیش با Countach LPI 800-4 مبتنی بر آونتادور این نام را بازگرداند.
افتخارات به فولکسواگن گلف پلاس، مینی کوپه، فورد فیوژن و موندئو (فورد تاروس، پولستار 1 و اشکودا رومستر) میرسد.
در یک ایمیل به موتور 1، دیتا فورس بنجامین کیبیس، تحلیلگر ارشد خودرو، تأیید کرد که این خودروها قبلاً هرگز ثبت نام نکرده بودند و اکنون با اولین مالکان خود هستند:
“این گزارش فقط اولین ثبت نام های یک خودرو را نشان می دهد. موافقم دیدن چنین خودروهای قدیمی در لیست گیج کننده است. به نظر می رسد برخی از ذخایر باقی مانده از این خودروها وجود دارد که قبلاً برای استفاده در جاده ها ثبت نشده اند. در دیتا فورس. ، ما نمی خواهیم هیچ یک از اطلاعاتی را که از مقامات ثبت دریافت می کنیم تغییر دهیم، مگر اینکه بتوانیم 100٪ مطمئن باشیم که اشتباه است.”