عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:
\nدر شرایطی که قرار بود با ورود خودروهای وارداتی به بازار از التهاب بازار کاسته شود و قیمت ها به تعادل برسند، شرایط فروش این خودروها ازسوی دولت فضا را به سمتی سوق داده است تا نه تنها مصرف کننده نهایی به خودرو موردعلاقه خود نرسد بلکه بازار برای سودجویان شیرین تر شود.
\nبرخی شرایط درنظر گرفته شده برای خرید خودروهای وارداتی شبهات بسیاری ایجاد کرده است. ازجمله الزام نداشتن پلاک به نام فرد ثبت نام کننده آن هم طی پنج سال گذشته، عدم خرید از ایران خودرو و سایپا طی چهارسال گذشته و طی دوسال گذشته از سایر خودروسازان.
\nحال با این شرایط باید دید چه افرادی توان مالی خرید خودروهای وارداتی با آن قیمت تمام شده بالا را دارند و البته طی چهار تا پنج سال گذشته حتی یک پراید مدل پایین نداشته اند و با وسایل حمل ونقل عمومی تردد می کرده اند.
\nاینجاست که کار خریدوفروش امتیاز خودروهای وارداتی رونق می گیرد و دلال ها دست به کار شده و برای پیدا کردن افراد فاقد پلاک حاضر به پرداخت هزینه هم می شوند. در این شرایط است که در نظر گرفتن سختگیری های بی حساب و کتاب نه تنها گره ای از مشکلات بازار باز نمی کند بلکه بر التهاب ها و مشکلات اضافه می کند.
\nحال باید دید با استقرار دولت جدید و تغییر سیاست های خودرویی در کشور گره ای از این مشکلات باز خواهد شد یا تصمیم گیران و مافیای پشت پرده بازار خودرو همچنان بر این بازار پر رونق و پرتقاضا حکمرانی خواهند کرد.
\n