صاحب این شلبی کبرا از آن برای یادگیری نحوه رانندگی با چوب استفاده کرد


آیا می خواهید نحوه رانندگی گیربکس دستی را یاد بگیرید؟ ما پیشنهاد می کنیم از چیزی ارزان و کم مصرف شروع کنید تا بتوانید به نحوه عملکرد گیربکس دستی بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرید عادت کنید. نماد جاز هربی هنکوک برعکس عمل کرد و انتخاب کرد که یکی از قدرتمندترین و تواناترین خودروهای دهه 1960 را یاد بگیرد: شلبی کبرا.

حرفه هنکاک در اوایل دهه 1960 شروع به اوج گرفت و به جای خرید یک استیشن واگن برای حمل و نقل گروهش در تور، یکی از دوستان او را متقاعد کرد که اولین دستمزد بزرگ خود را به یک فروشنده در نیویورک ببرد تا یک کبرا اصلی بخرد. مطابق با هاگرتیتام کاتر، هنکوک در پایان هر روز ماشین را بیرون می‌آورد تا کلاچ را یاد بگیرد و ماشین را به حرکت درآورد، تا زمانی که احساس راحتی کرد و شروع به رانندگی کرد.

این نوازنده جاز سال‌ها روزانه با کبرا رانندگی می‌کرد و از آن برای تردد در سراسر نیویورک برای کنسرت‌ها و سفرهای طولانی‌تر به مکان‌هایی مانند شیکاگو و بوستون استفاده می‌کرد. کوتر داستانی را بازگو می کند که هنکوک در مورد مسابقه درگ کبرا در برابر یکی دیگر از سوپراستارها و گیربکس های جاز، مایلز دیویس، با فراری خود در خیابان های منهتن در ساعت 3 صبح به او گفته است. دیویس به هنکاک توصیه کرد که قبل از اینکه او را بکشد، ماشین را بفروشد، اما او هرگز این کار را نکرد.

هنکاک که اکنون در اواسط دهه 80 زندگی خود است، هنوز صاحب همان کبری است که در اینجا می بینید. به گفته کاتر، این او را طولانی ترین مالک اصلی یک کبرا شلبی در جهان می کند.

خود خودرو، شاسی CSX2006، ششمین شلبی کبری است که تا کنون ساخته شده است. از آنجایی که در مراحل اولیه تولید کبرا بود، در واقع توسط کارول شلبی ساخته نشد، بلکه دوست شلبی، اد هیوز، که تعدادی از کبراهای اولیه را در مغازه خود در پیتسبورگ ساخت، قبل از اینکه کارول حتی مغازه ای برای ساخت ماشین هایش داشته باشد.

و بر خلاف اکثر کبراهای اولیه، این مدل V-8 260 اینچ مکعبی اصلی خود را حفظ کرده است، که تصور می‌شود بلاکی باقی مانده از کمپین فورد فالکون سافاری است. همچنین دارای چند قطعه یکباره عجیب و غریب دیگر مانند رادیاتور سفارشی و کاربراتور دو بشکه است. این خودرو بازسازی نشده است و فقط سیم کشی و سایر قطعات جزئی تعویض شده است. مسافت پیموده شده؟ به گفته مکانیک هنکاک حدود 130000. ما می گوییم یک ماشین خوب رانندگی.



منبع