صدای موتور چهار سیلندر با میل لنگ خانگی درست مانند V-8 است


اگر هرگز کانال YouTube Garage54 را تماشا نکرده اید، فرصت را از دست داده اید. به نظر نمی رسد که این مکانیک های مبتکر روسی در مورد اصلاح اتومبیل ها به روش های شدید، ایده های خود را تمام کنند. گاهی اوقات این فقط به معنای ساختن یک ماشین کاملاً از سیاهه‌هاست، اما این بار کمی فنی‌تر است. آیا تا به حال موتور چهار سیلندر با میل لنگ متقاطع دیده اید؟
یک موتور چهار سیلندر معمولی دارای یک میل لنگ تخت است که به این معنی است که دو ژورنال میل لنگ رو به بالا در حالی که دو ژورنال دیگر رو به پایین هستند، با فاصله 180 درجه از هم. این را می توان به صورت بالا، پایین، پایین، بالا بیان کرد. میل لنگ سیلندر آردی متقاطع بیشتر شبیه به بالا، چپ، راست، پایین است، جایی که همه ژورنال ها 90 درجه از هم فاصله دارند. در موتورهای چهار سیلندر بسیار غیر معمول است. تنها خودروی تولیدی با این پیکربندی موتور، موتورسیکلت یاماها R1 است.

دیوانگان در Garage54 تصمیم گرفتند یکی از این موارد عجیب و غریب را با موتور لادا بسازند – نه به دلیل خاصی علاوه بر این که می توانستند. روش آنها برای ایجاد میل لنگ جدید و اجرای آن در واقع بسیار جالب است. پس از برش آن به چهار تکه، میل لنگ را روی یاتاقان های آن در موتور قرار می دهند تا جوش داده شود. به این ترتیب، فاصله مناسب را حفظ می کند و همه ژورنال های میل لنگ در یک محور باقی می مانند. انجام کار اشتباه به روش درست

همراه با اصلاح میل لنگ، میل بادامک و توزیع کننده نیز نیاز به تنظیم دارند. موتور دستور شلیک جدیدی دارد که به این معنی است که بادامک باید بریده شود و دوباره جوش داده شود. آنها سعی می کنند همین کار را با توزیع کننده انجام دهند، اما در نهایت، از نیمی از توزیع کننده V-8 استفاده می کنند.

در حالی که همه چیز به خوبی کار می کند، لادا پس از یک آتش سوزی کوتاه آزمایشی از گاراژ بیرون می آید و برای رانندگی برده می شود. تا زمانی که دورها بالا می روند نمی توانید واقعاً تفاوت را بشنوید. به نظر می رسد مانند V-8 شیر بدون چربی، اما هنوز V-8 است. دستور شلیک عجیب به موتور لپه ای می دهد که خارج شدن از لوله اگزوز به ضخامت مداد سدان روسی غیرعادی است. چرخش بعداً باعث می شود جرقه هایی از پشت موتور به بیرون بپرد که طبیعتاً هیچ توجهی از سوی فیلمبردار یا راوی نمی شود.

تنها نقدی که به موتور وارد است این است که دیگر دور آن بالا نمی رود. با توجه به روش ساخت آن، من فکر می کنم که یک نقطه ضعف بسیار قابل قبول است. نکته بعدی که می دانید، این بچه ها سعی می کنند از دو موتور لادا، یک موتور شش خطی بسازند. اوه صبر کنید، آنها قبلاً آن را امتحان کردند.



منبع