طبق گزارش‌ها، فورد به ازای هر خودروی الکتریکی فروخته شده ۱۰۰ هزار دلار ضرر می‌کند


فورد در سه ماهه اول سال 2024 درآمد کسب کرد. در گزارش درآمد سه ماهه اول خود که در 24 آوریل اعلام شد، این شرکت درآمد خالص 1.3 میلیارد دلاری را ذکر کرد. این دقیقاً تغییر بزرگی نیست، اما اگر خودروهای برقی فورد با مشکل مواجه نمی‌شدند، مبلغ پرداختی بسیار بیشتر می‌شد. در واقع بخش Model e (که شامل تمام خودروهای برقی فورد می شود) گمشده درست به اندازه سود کل شرکت. مطابق با بلومبرگفورد در حال حاضر 100000 دلار بابت هر خودروی برقی که می فروشد ضرر می کند.

از قضا، فروش فورد EV در سه ماه اول سال 86 درصد افزایش یافت. اما این هنوز هم بخش کوچکی از سبد خرید فورد است که در مجموع تنها 20223 فروش برای Mach-E، F-150 Lightning و E-Transit را شامل می شود.

در مقایسه، تقریباً هر فوردی که با موتور احتراقی کار می‌کند، به‌طور جداگانه از کل خط تولید مدل e پیشی گرفته است. فقط موستانگ، رنجر، سری E و ترانزیت کانکت به زیر آستانه سقوط کردند. موستانگ Mach-E – پرفروش‌ترین خودروی برقی فورد – 9589 فروش در این دوره به ثبت رساند. آن را با سری F مقایسه کنید که 152943 فروش داشته است. خریداران آمریکایی عاشق کامیون هستند.

بنابراین، جای تعجب نیست که فورد پرو – بخش تجاری شرکت – بیش از جبران ضررهای ناشی از مدل e. به لطف فروش قوی کامیون های سوپر دیوتی، در سه ماهه اول سال 3 میلیارد دلار سود به ثبت رساند. فورد بلو، گروه خرده فروشی مدل های احتراقی و هیبریدی نیز درآمد مثبت 900 میلیون دلاری به دست آورد.

فورد بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود موتور 1. پس از شنیدن این خبر، حتما این مقاله را به روز خواهیم کرد.

فورد قبلاً تولید مدل های الکتریکی را در پاسخ به تقاضای خنک کننده EV کاهش داده است. بلومبرگ گزارش می دهد که این شرکت سفارشات خود را با تامین کنندگان باتری کاهش می دهد و به دنبال راه های دیگری برای جبران ضررهای مالی گروه مدل e است.

تغییرات در چشم انداز خودروهای الکتریکی فقط برای فورد مشکل ساز نیست. Stellantis اخیراً اعلام کرده است که در صورت وجود تقاضا، آماده ساخت نسخه‌های احتراقی خودروهای الکتریکی است. مرسدس بنز نسبت به جاه طلبی های الکتریکی خود ابراز تردید کرد. و جنرال موتورز با پلتفرم اولتیوم خود دست و پنجه نرم می کند.



منبع