لکسوس LBX یک کراس اوور کوچک است که به عنوان جایگزینی جذاب برای تویوتا یاریس کراس عمل می کند. مدل دوم در اصل نسخه جک شده سوپرمینی یاریس است که به عنوان مدل Gazoo Racing با موتور 1.6 لیتری بنزینی توربوشارژ ارائه می شود. این سه دیگ داخل GR Corolla هم می رود که قدرت بیشتری دارد. بر اساس یک گزارش جدید، بخش لوکس تویوتا می تواند موتور قدرتمند “G16E” را برای LBX قرض بگیرد.
طبق گزارش ژاپن Mag-XLBX اولین مدل غیر تویوتا خواهد بود که از موتور کوچک اما قدرتمندی استفاده می کند که 295 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) در نسخه GR کرولا موریزو تولید می کند. در یاریس GR، خروجی آن بسته به منطقه متفاوت است، اما حتی کمترین اعداد هنوز 257 اسب بخار سالم و 266 پوند فوت (360 نیوتن متر) هستند. تقریباً مانند دو هاتچ، یک LBX با موتور GR دارای سیستم چهار چرخ محرک و یک گیربکس شش سرعته دستی خواهد بود.
77 عکس ها
جالب اینجاست که در ادامه این گزارش آمده است که کراس اوور تند لکسوس به صورت اختیاری با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مبدل گشتاور آینده تویوتا عرضه خواهد شد. مشخص نیست که آیا LBX با کارایی بالا تمام قدرت GR کرولا را به دست خواهد آورد یا به خروجی فعلی یاریس GR نزدیکتر خواهد بود. گفته میشود، یاریس میتواند قدرت بیشتری به دست آورد و همچنین «گیربکس اتوماتیک مستقیم» جدید تویوتا که اخیراً آن را ستایش کرده است.
اگرچه در این مرحله فقط یک شایعه است، اما محتوایی در آن وجود دارد. این هفته، لکسوس اعلام کرد که قصد دارد یک “مدل پرفورمنس” از LBX را در ژانویه در سالن خودرو توکیو 2024 معرفی کند. این پیشرانه در مقایسه با موتور هیبریدی 1.5 لیتری مدل معمولی با قدرت 134 اسب بخار و گشتاور 136 پوند فوت (185 نیوتن متر) “قویت نیرو” خواهد داشت. اگر موتور GR Yaris واقعاً برنامه ریزی شده باشد، تقریباً دو برابر مدل استاندارد قدرت خواهد داشت.
ما خوشحال خواهیم شد که این موتور را در خودروهای دیگری فراتر از GR Yaris و GR Corolla اما در یک کوپه اسپرت، هاچ یا سدان به جای کراس اوور ببینیم. در حالت ایده آل، یک GR86 با G16E عالی خواهد بود. اگر فکرش را بکنید، تویوتا تعدادی از این خودروها را ساخته است، اما صرفاً به عنوان بستر آزمایشی برای سوختهای بدون کربن. طبق بیانیه ای که در سپتامبر 2022 توسط نائویوکی ساکاموتو، مهندس ارشد Gazoo Racing بیان شد، ممکن است روزی این اتفاق بیفتد:
بله، ما برای آینده در مورد امکان استفاده از آن فکر می کنیم، اما در حال حاضر هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد. در حال حاضر، ما فقط از آن برای توسعه سوخت های کربن خنثی استفاده می کنیم.