طراحان BMW و M Boss استایل وحشی XM 2023 را توضیح می دهند

همه چیز در مورد BMW بزرگ است که نام آن را از یک سیتروئن طراحی شده برتونه گرفته است که به دلیل سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک خود شناخته شده است. از قضا XM سیستم تعلیق بادی ندارد. این شاسی‌بلند برقی روی چرخ‌های 23 اینچی سوار می‌شود که بزرگ‌ترین چرخ‌هایی است که تا کنون در کارخانه نصب شده است، و برای قطبی‌تر کردن آن، نوک‌های اگزوز روی هم قرار گرفته است. گوشه‌های بالای شیشه‌ی عقب به‌عنوان نشانه‌ای از M1 افسانه‌ای، گرد است، اما اتصالات بصری اساساً به همین جا ختم می‌شود.

در واقع، BMW می گوید که خط کمربند مسی نیز یادآور نواری است که در امتداد بدنه M1 قرار دارد. علاوه بر این، چراغ‌های عقب دارای ساختاری شبیه به پنجره‌های عقب E26 هستند که توسط جورجتو جوجارو طراحی شده و از کانسپت توربو 1972 الهام گرفته است. نسخه حتی چشم نوازتر XM در سال 2023 عرضه می شود، زمانی که لیبل قرمز با خروجی ترکیبی 738 اسب بخار معرفی شود.

شاسی بلند ساخت اسپارتانبورگ برای نسخه پایه 644 اسب بخاری از 159000 دلار شروع می شود و لیبل قرمز کاملاً بارگذاری شده در سال 2023 احتمالاً به 200000 دلار می رسد.



منبع BMW XM 2023

180 عکس ها

XM ممکن است یک مدل اختصاصی M مانند M1 باشد، اما تا جانشینی مستقیم برای ابرخودروی نمادین موتور وسط اواخر دهه 1970 فاصله زیادی دارد. این خودرو با وزن 2710 کیلوگرم (نزدیک به 6000 پوند)، سنگین ترین وسیله نقلیه ای است که تاکنون از مونیخ آمده است و به جای یک ابرخودروی سبک وزن، شکل یک SUV حجیم را به خود می گیرد. با این وجود، هنوز هم یک خودروی سفارشی M است که ارزش توجه ما را دارد و این ویدیو به ما کمک می کند تا با طراحی خیره کننده آن آشنا شویم.

مدیر عامل BMW M، فرانسیسکو ون میل، یک گشت و گذار از XM به ما ارائه می دهد و فردی که این شاسی بلند هیبریدی جسورانه را نوشته است، رئیس بخش طراحی BMW Domagoj Dukec، به او می پیوندد. دومی اعتراف می کند که تصمیمی برای اغراق عمدی در طراحی چراغ های جلو و جلوپنجره کلیه گرفته شده است تا ماستودنت برقی شده برجسته شود. ظاهراً این تصمیم پاسخی به مشتریانی است که خواهان طراحی گویاتر هستند.