هوندا نسبتاً دیر به بازی برقی رسید. اکنون ما Prologue و Acura ZDX را در جاده می بینیم که هر دو از پلتفرم Ultium جنرال موتورز استفاده می کنند. اما حتی با کاهش شور و شوق خودروهای برقی، پلتفرم سفارشی جدید برای شاسیبلند الکتریکی بعدی آکورا و طیف کاملی از محصولات سری 0 به این معنی است که هوندا برنامهای برای کاهش سرعت چرخش خودروهای الکتریکی خود ندارد.
شینجی آئویاما، معاون اجرایی جهانی هوندا، در جریان میزگردی در مونتری به خبرنگاران گفت: بسیاری از مردم در مورد کاهش فروش خودروهای الکتریکی صحبت می کنند. تمرکز ما بر اساس هدف ما برای دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2050 روشن است.
کانسپت Honda Saloon EV 2024
او ادامه داد: «ما باور خود را تغییر ندادهایم که خودروهای برقی باطری مؤثرترین راهحل در حوزه جابهجایی کوچک مانند موتورسیکلت یا اتومبیل هستند.» “ما هنوز در روزهای اولیه عصر EV هستیم… ما مطمئن هستیم که تغییر EV به طور پیوسته ادامه خواهد داشت… بنابراین ما دیدگاه بلندمدت خود را حفظ خواهیم کرد و انتظار داریم که این اکوسیستم گام به گام تغییر کند.”
برای هوندا، خودروهای الکتریکی همچنان بخشی از برنامه هستند. این در زمانی اتفاق می افتد که دیگر خودروسازان شروع به عقب نشینی از سرمایه گذاری های خودروهای برقی کرده اند. فورد و جنرال موتورز سرمایههای بیشتری را به خودروهای هیبریدی پلاگین اختصاص میدهند، در حالی که شرکتهایی مانند آئودی و مرسدس بنز، جدول زمانی خود را سالها به عقب میاندازند.
اما این بدان معنا نیست که هوندا در حال استفاده از خودروهای برقی است – حداقل هنوز. کازوهیرو تاکیزاوا، مدیرعامل هوندا آمریکایی، خاطرنشان کرد که این شرکت رویکردی «متوازن» برای الکتریکیسازی در پیش خواهد گرفت و خودروهای ICE و هیبریدی همچنان بخشی از برنامههای آتی هوندا خواهند بود.
کانسپت Honda Saloon EV 2024
تاکیزاوا گفت: «ما به سرمایهگذاری در قدرت خودروهای هیبریدی و ICE خود ادامه خواهیم داد، و رویکردی متعادل و انعطافپذیر برای الکتریکیسازی به ما میدهد… ما در حال اتخاذ یک رویکرد منحصر به فرد و انعطافپذیر در مرکز خودروهای الکتریکی خود در اوهایو هستیم، جایی که شروع خواهیم کرد. فاز اول تولید خودروهای الکتریکی در اواخر سال آینده ما را قادر می سازد تا همه خودروهای گازسوز و برقی خود را در یک خط تولید بهتر تولید کنیم.
پلت فرم جدید سری 0 هوندا که در اوایل سال جاری در نمایشگاه CES معرفی شد، شاسی بلندهای آینده هوندا و حتی یک خودروی اسپرت را پایه گذاری خواهد کرد. آکورا پلت فرم را برای شاسیبلند EV عملکردی خود – بر اساس مفهومی که در مونتری معرفی شد – و یک خودروی اسپرت «NSX-Type» که آئویاما در همان مصاحبه تأیید کرد، اتخاذ خواهد کرد. هوندا می گوید این پلت فرم جدید EV «سبک» خواهد بود.
آئویاما خاطرنشان میکند: «ما در تلاش هستیم تا یک برند خودروهای برقی قوی بسازیم، نه یک کسبوکار خودروهای برقی برای دستیابی به هدفمان که تأثیر زیست محیطی صفر است». این بزرگترین ماموریت امروز ماست.»