فایل های فیسکر برای ورشکستگی


فیسکر چندین ماه است که در آستانه سقوط بوده است و اکنون امری اجتناب ناپذیر رخ داده است. اواخر روز دوشنبه، تولیدکننده مشکل دار خودروهای برقی پس از تمام شدن پول، درخواست حمایت از ورشکستگی کرد. این شرکت ادعا می کند دارایی هایی به ارزش بین 500 تا 1 میلیارد دلار و همچنین بدهی هایی بین 100 تا 500 میلیون دلار دارد.

بر اساس پرونده دادگاه در دلاور، جایی که فیسکر برای فصل 11 ورشکستگی اعلام کرد، این شرکت تخمین می زند که بین 200 تا 999 طلبکار دارد. فیسکر در بیانیه‌ای گفت: «مانند سایر شرکت‌های صنعت خودروهای الکتریکی، ما با چالش‌های مختلف بازار و اقتصاد کلان مواجه بوده‌ایم که بر توانایی ما برای عملکرد کارآمد تأثیر گذاشته است. دارایی های ما تحت فصل 11 بادوام ترین مسیر رو به جلو برای شرکت است.”



<p>Ocean Fisker</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<p>نوشته مدتی بود روی دیوار بود.  در اواخر فوریه، فیسکر هشدار داد که ممکن است ظرف 12 ماه آینده تمام شود، اما این اتفاق تنها در چهار ماه گذشته رخ داده است.  علیرغم صرف 904.9 میلیون دلار برای فعالیت‌های عملیاتی و سرمایه‌گذاری، تنها 4929 وسیله نقلیه در سال 2023 تحویل داد.  تولید کراس اوور الکتریکی Ocean در کارخانه Magna Steyr در اتریش در اواسط مارس 2024 متوقف شد.</p>
<p>بعداً در ماه می، سوامی کوتاگیری، مدیرعامل Magna International و پت مک کان، مدیر ارشد مالی، هر دو پیش بینی کردند که تولید از سر گرفته نخواهد شد.  معلوم شد که این یک فرض معتبر است.  فیسکر برای سازماندهی مجدد در اتریش، جایی که Magna Steyr در حال تعدیل 500 شغل است، درخواست داد.</p>
<p>فیسکر قیمت پایه Ocean را از 38999 دلار به 24999 دلار در تلاشی ناامیدانه برای یافتن خریداران خودروهای فروخته نشده کاهش داد.  با این حال، <em>موتور 1</em> تحقیقات نشان داد که یافتن یک Ocean Sport سطح پایه با آن قیمت در ایالات متحده عملاً غیرممکن است.  زمانی که کاهش قیمت اعلام شد، پرچمدار Ocean Extreme با 24000 دلار متوقف شد و به 37499 دلار رسید.  بین این دو مدل Ocean Ultra میان رده با قیمت 34999 دلار (کاهش از 52999 دلار) قرار داشت.</p>
<p>علیرغم این همه پرچم قرمز، از جمله گزارش‌های متعدد از اخراج کارکنان در بخش‌های مختلف، برخی از شرکت‌ها ظاهراً همچنان به Fisker علاقه داشتند. <em>بیزینس اینسایدر</em> به نقل از مدیر عامل، هنریک فیسکر، طی جلسه ای که در اواخر آوریل برگزار شد، گفت که چهار خودروساز علاقه مند به خرید این شرکت هستند: “ما چهار شرکت خودروسازی داریم که NDA را امضا کرده اند. با این حال، آنها بدیهی است که به زمان نیاز دارند تا به مقداری دقت کنند.”  پیش از آن، شایعه شده بود که نیسان با فیسکر در ارتباط است، اما این معامله شکست خورد.</p>
<section contenteditable=


<p>فیسکر رونین</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<section contenteditable= 

<p>Fisker Alaska</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
</section>
<p>فراتر از اقیانوس، فیسکر برنامه هایی برای مدل های دیگر داشت.  رونین، یک GT کانورتیبل پنج سرنشین، محدود به 999 دستگاه با قیمت 385000 دلار بود.  کابریو دست ساز دارای بیش از 1000 اسب بخار قدرت، شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت در حدود دو ثانیه و حداکثر سرعت 170 مایل در ساعت بود.</p>
<p>همچنین آلاسکا، یک پیکاپ الکتریکی 45400 دلاری با برد 340 مایلی از یک بسته باتری 113 کیلووات ساعتی نیز وجود داشت.  نسخه ارزان‌تری با برد 230 مایل از باتری 75 کیلووات ساعتی تبلیغ شد.  قرار بود این اسب کار در سه ماهه اول سال 2025 در ایالات متحده تولید شود. ظاهراً نیسان به این مدل علاقه مند بوده است.</p>
<section contenteditable=


<p>گلابی فیسکر</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<section contenteditable= 

<p>گلابی فیسکر</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
</section>
<p>گلابی قرار بود یک مدل پایه جدید با قیمت 29900 دلار قبل از مشوق ها باشد.  ادعا شده بود که دو گزینه باتری با برد 180 مایل و 320 مایل دارد.  فیسکر قول داده بود نسخه های عقب و چهار چرخ متحرک به همراه یک مشتق شده Pear Extreme با عملکرد بالا داشته باشد.  پیش بینی شده بود که مدل پایه در 6.3 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.</p>
<p>این اولین بار نیست که یک شرکت تاسیس شده توسط هنریک فیسکر از بین می رود.  Fisker Automotive، شرکت اصلی پشت Fisker Karma، در نوامبر 2013 اعلام ورشکستگی کرد. این خودرو هنوز در دسترس است و توسط شرکت دیگری به نام Karma Automotive که متعلق به تامین‌کننده قطعات خودرو چینی Wanxiang Group است، فروخته می‌شود.  این دومی حدود 10 سال پیش دارایی های فیسکر اتوموتیو را به قیمت 149.2 میلیون دلار در یک حراج ورشکستگی خریداری کرد.</p>
<section class=



منبع