فدرال‌ها می‌گویند روی تابلوهای بامزه بزرگراه روی ترمز ضربه بزنید



پیام‌های خنده‌داری که ایالت‌ها روی تابلوهای بزرگراه خود نصب کرده‌اند، از این به بعد سرگرم‌کننده نیستند. اداره بزرگراه فدرال (FHWA) در ماه گذشته دستورالعمل جدیدی را در مورد نحوه استفاده ایالت ها از این تابلوهای پیام الکترونیکی برای انتقال اطلاعات مهم به رانندگان اعلام کرد و شامل ارجاعات یا جوک های فرهنگ عامه نمی شود.

طبق FHWA، پیام های بزرگراه باید برای رانندگان “ساده، مستقیم، مختصر، خوانا و واضح” باشد. قانون جدید توصیه می‌کند که ایالت‌ها پیام‌هایی با «معنای مبهم یا ثانویه، مانند پیام‌هایی با ارجاعات فرهنگ عامه پسند، نحو افسانه نشانه‌های نامتعارف، یا با هدف طنزآمیز بودن» را در دستگاه‌های کنترل ترافیک نمایش ندهند. چنین زبان بازیگوشی ممکن است “فقط توسط بخش محدودی از کاربران جاده درک نشده باشد” و می تواند “بر احترام به تابلو تاثیر منفی بگذارد.”

این پایان غم انگیزی برای بازیگوشی بزرگراه است، اما قوانین جدید تعجب آور نیست. فدرال رزرو در اواخر سال 2022 به نیوجرسی اعلام کرد که آن را با پیام های زیبا و خلاقانه کاهش دهد، که یکی از اولین نشانه ها بود که دولت ایالات متحده ممکن است قوانین جدیدی را در مورد علائم ترافیکی بزرگراه ها اعمال کند.

نیوجرسی پیام‌هایی مانند: «صادق خواهیم بود – بالا نروید»، «سرتان را از برنامه‌هایتان بیرون بیاورید»، و «هواکوس، با تمرکز رانندگی کنید» منتشر کرد. اما ایالت همچنین مجبور شد به رانندگان خود بگوید که از گرفتن عکس از تابلوهای خلاقانه خود دست بردارند و در توییتی از طریق وزارت حمل و نقل نیوجرسی گفت که گرفتن عکس “بسیار خطرناک است و پیامی را که ما می خواهیم به خانه برسانیم” شکست می دهد.

یوتا، دلاور، اوهایو، تنسی و سایر ایالت ها نیز پیام های سرگرم کننده و خلاقانه ای را بر روی تابلوهای بزرگراه های خود مخابره کرده اند.

اگر می‌خواهید درباره نحوه کنترل جاده‌ها توسط دولت بیشتر بدانید، کتابچه راهنمای 1100 صفحه‌ای در مورد دستگاه‌های کنترل ترافیک یکنواخت برای خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نسخه یازدهم منتشر شده در ماه گذشته را بررسی کنید. قوانین جدید برای بردهای کنترل الکترونیکی در صفحه 519 آمده است.



منبع