بی ام و بیش از 375000 خودروی سری 3 را فراخوان داده است که همگی بیش از یک دهه قدمت دارند. این خودروها میتوانند کیسههای هوای خطرناک تاکاتا را در فرمان خود داشته باشند، اما به طرز عجیبی، این فراخوان کیسههای هوای نصبشده توسط کارخانه را هدف قرار نمیدهد. این خودروساز متوجه شد که مالکان در صورت تعویض فرمان اصلی با گزینه اسپرت یا M-sport، ممکن است به طور سهوی کیسه هوای غیرمجاز تاکاتا را نصب کرده باشند و این فراخوان را از روی احتیاط فراوان صادر می کند.
این فراخوان طیفی از سال های مدل، سبک بدنه و پیشرانه ها را پوشش می دهد. بیشتر فراخوان ها، حدود 378263 خودرو، مدل های 2006-2011 BMW 323i، 325i، 325xi، 328i، 328xi، 330i، 330xi، 335i، و 335xi هستند. BMW همچنین در حال بررسی BMW سری 3 SportWagon 2006-2012 است که شامل 10089 خودرو 325xi، 328i و 328xi است، در حالی که حدود 5677 مالک 2009-2011 335d باید به مرکز خدمات نمایندگی خود بروند.
بر اساس گزارش فراخوان، بیامو پس از آنکه نمایندگیهای غیرآمریکایی گزارش دادند که برخی از خودروها با وجود بادکنندهای که احتمالاً تحت تأثیر قرار گرفته برای سرویس میآیند، تحقیقات خود را در مورد این مدلهای قدیمیتر سری 3 آغاز کرد. سپس این شرکت تأیید کرد که مالکی در ایالات متحده که فرمان اصلی خودروی خود را با گزینه اسپرت یا M-sport جایگزین کرده بود، میتوانست کیسه هوای غیرمجاز را نصب کند.
بی ام و می گوید که از هر گونه تصادف یا جراحات مرتبط با این موضوع بی اطلاع است، اما این نیاز آن را به بررسی مناسب نافی نمی کند. خودروسازان از سال 2013 با فراخوان ایربگ تاکاتا سر و کار داشته اند. این رسوایی شامل حدود 67 میلیون بادکننده در ده ها میلیون وسیله نقلیه است که تقریباً توسط هر خودروساز در ایالات متحده فروخته شده است.
پیشرانه نیترات آمونیوم در این کیسههای هوا میتواند به مرور زمان در معرض تغییرات دما، گرمای زیاد و رطوبت بالا تخریب شود و به طور بالقوه باعث منفجر شدن بادکننده در حین باز شدن و پرتاب ترکش به داخل محفظه مسافر شود. بادکننده ها 27 نفر را در ایالات متحده کشته اند و اتومبیل های قدیمی به ویژه خطرناک هستند. BMW حتی برای 90000 مدل اوایل دهه 2000 دستور عدم رانندگی صادر کرد و به نیسان، تویوتا و سایرین پیوست تا مالکان خودروهایشان را تعمیر کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فراخوان کیسه هوای تاکاتا، صفحه فرود اختصاصی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه را بررسی کنید.