فورد در چند سال گذشته فراخوانهای زیادی را جمعآوری کرده است و هزینههای آن در حال کاهش است. این خودروساز نتایج مالی سه ماهه دوم خود را در این هفته گزارش کرد و فاش کرد که هزینه های فراخوان و گارانتی در سه ماه گذشته به 2.3 میلیارد دلار رسیده است که برای شرکت روزانه 25.5 میلیون دلار هزینه داشته است. این رقم در مقایسه با سه ماهه اول 800 میلیون دلار است.
این خودروساز ابتکارات متعددی را برای بهبود کیفیت محصولات خود اجرا کرده است، اما نتایج حاصل از این تلاشها بلافاصله قابل مشاهده نیست. فورد افزایش هزینه را به خودروهایی نسبت میدهد که در اوج همهگیری – سال مدل 2021 – و قبل از آن، زمانی که مشکلات زنجیره تامین و تعطیلی دولت باعث اختلال در تولید جهانی خودرو شد.
بر اساس داده هاب آنلاین اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، فورد امسال 37 فراخوان برای بیش از 3.5 میلیون خودرو صادر کرده است. این خودرو در هر خودروساز پیشتاز است، اما کرایسلر با 36 فراخوان در سال جاری برای کمی بیش از 2.2 میلیون خودرو در رتبه دوم قرار دارد.
فورد در اوایل امسال گفت موتور 1 که برای بهبود کیفیت اولیه خود کار می کرد، که این شرکت می گوید در داده های داخلی خود نشان داده شده است. طبق گفته این شرکت، 30 درصد کمتر مشتریان فورد در سال 2023 در مقایسه با سال 2022 تحت تأثیر فراخوان ها قرار گرفتند، دو سالی که بیشترین تعداد آنها را در اختیار داشت. اکنون خودروها را قبل از عرضه به بازار نگه میدارد تا تضمین کند که استانداردهای کیفیت را برآورده میکنند، که جیم فارلی، مدیر عامل شرکت میگوید حتی با وجود چالشها، هزینهها را در طول زمان کاهش میدهد.