فراری به این زودی V-12 خود را توربو شارژ نخواهد کرد


موتور V-12 جدید فراری به این زودی ها توربوشارژر نخواهد داشت. رئیس توسعه محصول این شرکت، Gianmaria Fulgenzi، گفت که توربوشارژ کردن موتور “در ذهن من نیست.”

او گفت اتوموبیل فراری زمانی که مجبور است موتور را کوچک کند و در عین حال توان خروجی را حفظ کند از توربوشارژر استفاده می کند. V-12 تنفس طبیعی که 12Cilindri، جانشین GT 812 را به حرکت در می آورد، کوچک نشد و با 6.5 لیتر حجم آن اکنون 830 اسب بخار در این ابرخودرو جدید تولید می کند.

فراری پول زیادی خرج کرد تا تضمین کند که موتور با مقررات آلایندگی Euro6e مطابقت خواهد داشت بدون اینکه عملکرد آن به خطر بیفتد، و کار کرد. 12Cilindri جدید می تواند در 2.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت و در 7.9 ثانیه به سرعت 124 برسد در حالی که در راه رسیدن به حداکثر سرعت 211 مایل در ساعت است. فولگنزی گفت اتوموبیل V-12 “به دلایل زیادی” به طور طبیعی تنفس می شد.

وی گفت: “V12 طبیعی است. این چیزی است که احساسات، صدا و شتاب را از دور پایین تا حداکثر دور در دقیقه ایجاد می کند. این محصولی است که می‌خواستیم ارائه کنیم.”

V-12 جدید مشابه موتور 812 Competizione است. با این حال، موتور 12Cilindri می تواند منحنی گشتاور خود را از طریق دنده های سوم و چهارم با سیستمی به نام «شکل دهی گشتاور تطبیقی» تغییر دهد. یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قدرت را به چرخ های عقب هدایت می کند.

فراری برای هویت خود با مشکلات جدی روبرو است. خودروسازان مجبور شده اند موتورها را برای کاهش آلایندگی کاهش دهند و فراری در حال حاضر از انجام این کار با V-12 اجتناب کرده است. با این حال، دولت‌ها در سراسر جهان ضرب‌الاجل‌های سخت‌گیرانه‌ای را وضع می‌کنند که فروش خودروهای احتراقی را ممنوع می‌کند و تنظیم‌کننده‌ها تا آن زمان به تقاضای موتورهای تمیزتر و کارآمدتر ادامه خواهند داد.



منبع