فراری به ساخت موتورهای V-12 ادامه می دهد تا زمانی که آنها غیرقانونی شوند


می دانید فراری مصمم است V-12 خود را زنده نگه دارد با این واقعیت ساده که آخرین خودرویش با تعداد سیلندرهایش خوانده می شود: دوازده. 12Cilindri پایان داستان برای پیشرانه‌ای با جابجایی بزرگ نیست، زیرا خانه مارانلو قصد دارد آن را تا زمانی که قانوناً ممکن است زنده نگه دارد. این برند عجیب و غریب ایتالیایی می‌گوید تا زمانی که این هیولا 6.5 لیتری غیرقانونی نشود، به تولید خودروهای خود ادامه خواهد داد.

صحبت با نشریه استرالیایی کارشناس خودروامانوئل کاراندو، مدیر بازاریابی و بازاریابی محصول فراری، به علاقه مندان این اطمینان داد که موتور بی‌نقص هنوز آینده‌ای دارد: «ما تا زمان قانون V-12 تنفس طبیعی تولید خواهیم کرد. [no longer] به ما اجازه می دهد. ما امیدواریم که قانون در آینده همچنان فرصت‌هایی را نشان دهد، احتمالاً روی بنزین جدید کار می‌کند که پایدارتر است.»

در کوپه و اسپایدر 12Cilindri جدید، موتور 6.5 لیتری تا 9500 دور در دقیقه می چرخد ​​اما موتور از نظر فنی قادر به دور زدن 10000 دور در دقیقه است. Ruggero Cevolani، مرد مسئول برنامه V-12، می‌گوید محدودیت دور پایین عمداً برای به حداکثر رساندن توان ارائه شده برای جلوگیری از “افت در احساس شتاب ثابت” انتخاب شده است.

او اضافه کرد فراری قبل از هر چیز یک “شرکت مهندسی” است، به همین دلیل است که عملکرد بر روی سد جادویی 10000 دور در دقیقه اولویت داده شده است. به Gordon Murray Automotive T.50 با سرعت 12100 دور در دقیقه، استون مارتین والکری نیز بلندتر از 11100 دور در دقیقه است.

پیش از این، فلاویو مانزونی، مدیر ارشد طراحی فراری اذعان داشت که یک موتور V-8 توربوشارژر از نظر عملکرد بهتر از یک V-12 است، و اضافه کرد که واحد دوازده سیلندر کارآمدترین موتور موجود نیست. با این وجود، این شرکت باید “برای این موتور بجنگد” تا آن را تا زمانی که ممکن است زنده نگه دارد، زیرا این موتور نسبت به پیشنهادات کوچکتر احساسی تر است.

اگرچه V-12 عمر جدیدی دارد، اما فراری پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آینده پس از ورود اولین خودروی الکتریکی این شرکت در سال 2025، خودروهای کمتر و کمتری با موتورهای احتراقی بفروشد. تا پایان دهه، هدف این است که خودروهای الکتریکی 40 درصد از کل تحویل را تشکیل می دهند. انتظار می‌رود 40 درصد دیگر هیبریدی باشند و تنها 20 درصد برای مدل‌های خالص ICE باقی بماند.

علی رغم پیش بینی کاهش تدریجی فروش خودروهای موتور احتراقی، مدیرعامل Benedetto Vigna سال گذشته گفت: “ICE هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.” اتخاذ سوخت های پایدارتر به عنوان یک راه حل ممکن برای زنده نگه داشتن ICE برای مدت طولانی در نظر گرفته می شود.

فراری تنها برند رده بالایی نیست که هنوز روی موتورهای V-12 سرمایه گذاری می کند. استون مارتین یک Vanquish جدید با همان تعداد سیلندر و حتی بیشتر عضله در راه است، البته این مقایسه منصفانه ای نیست زیرا دارای دو توربوشارژر است. موتور آینده Gaydon دارای قدرت 824 اسب بخار و 738 پوند فوت است در حالی که 12Cilindri قدرتی معادل 818 اسب بخار و 500 پوند فوت دارد.



منبع