فراری تمام مدل های فوق کمیاب XX خود را زیر یک سقف قرار داده است


در مورد مدل های فراری سطوح مختلفی از انحصار وجود دارد. نمی توان به سادگی به یک نمایندگی رفت و آخرین خودروی محدود را خریداری کرد. برای خرید نسخه ویژه با قیمت بالا و تیراژ پایین، ابتدا باید توسط مارک های عجیب و غریب ایتالیا تایید شوید. معیارهایی که یک مشتری بالقوه باید رعایت کند این است که قبلاً قبل از دعوت شدن برای اضافه کردن مدل دیگری به اصطبل اسب‌های پرنسینگ، مدل‌های خاصی از فراری را داشته باشد.

تخت گاز این مجله این شانس را داشت که از فراری ترین فراری ها، مدل های XX بازدید کند. این برنامه در سال 2005 با FXX به عنوان یک مشتق فقط آهنگی از Enzo شروع شد. FXX Evoluzione در سال 2008 معرفی شد، در حالی که 599X موتور جلو چند سال بعد به خط تولید ملحق شد. در سال 2014، FXX-K به عنوان یک لافراری هاردکور عرضه شد و آن یکی نیز در سال 2017 درمان Evoluzione را دریافت کرد.

در مجموع، فراری تنها 116 خودرو ساخته است و اکنون آنها قصد دارند برنامه XX را به مراتب کمتر انحصاری کنند. SF90 XX Stradale در کمتر از 1398 نمونه ساخته خواهد شد که تولید آن بین 799 کوپه و 599 اسپایدر تقسیم می شود. با اضافه کردن توهین به آسیب، اینها محدود به پیست نخواهند بود. همانطور که از نام “Stradale” پیداست، مالکان می توانند آنها را در خیابان ها رانندگی کنند. با وجود اینکه این خودروی جاده ای واجد شرایط شرکت در رویدادهای ویژه اختصاص داده شده به دارندگان XX نیست، همه وسایل نقلیه قبلا فروخته شده اند.

خودروهای XX اتاق را با 499P برنده Le Mans به اشتراک گذاشتند، که فراری در حال تبدیل آن به 499P Modificata برای افراد ثروتمند است. این یک نسخه بدون کورک از مسابقه استقامتی است زیرا نیازی به مطابقت با مقررات FIA ندارد. این خودرو دارای کوچکترین موتور در مقایسه با تمام خودروهای اطراف است که یا از یک موتور V12 تنفس طبیعی یا یک V8 توربو دوقلو استفاده می کنند.

این خودروی پیست جدید از یک توربو 2.9 لیتری V6 مشترک با 296 GT3 به ​​عنوان بخشی از یک پیشرانه هیبریدی استفاده می کند که در صورت روشن بودن سیستم “فشار به پاس”، 858 اسب بخار قدرت تولید می کند. بدون آن، خروجی ترکیبی معمولی 697 اسب بخار است. این تقویت اضافی فقط برای هفت ثانیه در دسترس است و می تواند با هر سرعتی روشن شود. در خودروی مسابقه ای واقعی، موتور الکتریکی نصب شده در جلو، کمتر از 118 مایل در ساعت (190 کیلومتر در ساعت) حرکت نمی کند.

499P Modificata از آنجایی که فراری 5.1 میلیون یورو (5.6 میلیون دلار) شارژ می‌کند، گران‌ترین خودروی این دسته است. این پرچمدار فقط برای پیست بخشی از برنامه Sport Prototipi Clienti است که توسط دپارتمان Corse Clienti این شرکت برای دارندگان خودروهای XX و فرمول 1 ارائه شده است. دارندگان 499P Modificata این شانس را خواهند داشت که در سال 2024 اتومبیل های خود را در مکان های زیر برانند: Mugello (ایتالیا)، Sonoma و Laguna Seca (ایالات متحده)، Balaton (مجارستان)، سوزوکا (ژاپن)، Le Castellet (فرانسه) و در نوربرگ رینگ (آلمان).



منبع