سری «آیکونا» فراری به گذشته درخشان این برند ادای احترام می کند. مونزا SP1 و SP2 تفسیرهای مدرنی از V-12 Barchettas روباز هستند که فراری افسانه خود را با آن تثبیت کرد، در حالی که Daytona SP3 ادای احترامی به مدلهای بزرگ خودروهای مسابقهای اسپورت دهه 1960 است. اکنون، به نظر می رسد شانس خوبی وجود دارد که فراری به دنبال کد مدرن تری برای SP4 باشد.
Top Gear گزارشها حاکی از آن است که خودروی بعدی سری آیکونا میتواند ادای احترامی به F40 باشد، به نقل از منابع ناشناس اما “بسیار قابل اعتماد”. معمولا، Top Gear او این نوع داستان ها را نمی نویسد، که این موضوع را باورپذیرتر می کند. همچنین شایان ذکر است که این داستان توسط مدیر مسئول مجله و سایت نوشته شده است.
فراری مونزا SP1 و SP2
مدلهای قبلی Icona فقط تفسیرهای قدیمی از مدلهای قبلی نیستند. SP1، SP2 و SP3 به وضوح به گذشته این برند اشاره می کنند، اما این کار را از طریق طراحی و فناوری مدرن انجام می دهند. هر کدام یک دوره تولید محدود بودند – 499 نمونه از Monza، 599 نمونه از Daytona – و هر کدام بیش از 1 میلیون یورو قیمت داشتند. هر شکلی که SP4 به خود بگیرد، انتظار تولید به همان اندازه کوچک و قیمتی مشابه را داشته باشید.
SP1 و SP2 بر اساس 812 Superfast ساخته شده اند و شاسی و موتور خودرو مشترک هستند. SP3 ارتباط نزدیک تری با لافراری داشت، البته بدون اجزای هیبریدی آن خودرو. شاید برای F40-tribute SP4، فراری بتواند بدنه کربنی را با موتور 4.0 لیتری توئین توربو V-8 از SF90 جفت کند. دستور العمل جذاب.
خودروهایی مانند سری Icona برای فراری بسیار سودآور هستند. از آنجا که آنها به اجزای از قبل موجود متکی هستند، توسعه آنها نسبتاً ارزان است. اما از آنجایی که این مدلها مدلهای نسخه محدود فراری هستند، مشتریان مایلند برای به دست آوردن یکی از آنها هزینههای زیادی بپردازند. برای قرار گرفتن در لیست خرید Icona، باید یک مشتری ثابت فراری باشید، بنابراین این شرکت در حال حاضر پول زیادی را برای شرکت به ارمغان آورده است.
اما، همانطور که Top Gear او خاطرنشان می کند که ایده احیای F40 را می توان توهین آمیز تلقی کرد. به لامبورگینی کانتاچ جدید نگاه کنید که توسط طراح نسخه اصلی رد شد و فراتر از آن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. بعلاوه، نمیتوانیم فکر نکنیم که آیا خودرویی مانند این درخشش F80 جدید را که از نسل مستقیم F40 است، از بین خواهد برد.
با این حال، فراری هنوز سری Icona را از دست نداده است، بنابراین هیچ نشانه ای وجود ندارد که SP4 عالی نخواهد بود. الهام از F40 یا موارد دیگر.