خوب یا بد، بسیاری از خریداران احتمالی این خودروی هدفمند چهار نفره را بیشتر از هر عامل دیگری بر اساس استایل آن قضاوت میکنند – که قابل درک است، زیرا قیمت اولیه آن 390000 یورو (تقریباً 400000 دلار آمریکا) خریدارانی را جذب میکند که قبلاً انواع مختلفی از خودروها دارند. در گاراژ آنها من این را خواهم گفت: اگرچه رنگ نقرهای تیتانیوم آن ممکن است قویترین سایه نباشد، اما Purosangue شخصاً با بوی حجیم، بهویژه بندهای متورم عقب که به خودرو حس حرکت (و احساس) میبخشد، زیبا میشود.
سه چهارم قرن طول کشید، اما فراری بالاخره از اولین چهار در خود رونمایی کرد. مدل جدید که Purosangue نام دارد به خط تولیدی میپیوندد که شامل همه چیز از روما شیک و 296 مدرن گرفته تا SF90 رام نشده و 812 لوکس میشود. بسته به دیدگاه شما، زمان لعنتی فرا رسیده است – یا حرکتی آنقدر مذموم که پیرمرد انزو باید مستقیماً بیرون برود. از گورستان سن کاتالدو و به اتاق هیئت مدیره فراری برای سروصدا کردن.
فراری ادعا می کند Purosangue آنها در یک دسته بندی خاص خود به تنهایی ایستاده است. در حالی که همه ما طرفدار ایده فردی هستیم، بیایید فاصله بین دو محور 118.8 اینچی آن را با چند رقیب مقایسه کنیم: فاصله نزدیک به لامبورگینی اوروس پرفورمانته (118.2) و بنتلی بنتایا اسپید (117.9)، 1.7 اینچ کمتر از استون مارتین است. DBX707 (120.5) و مدلهای کمتر عجیبوغریب مانند پورشه کاین GT (114.0) و بامو آلپینا XB7 (122.2) گرانقیمتتر را در خود جای میدهد. به طور انبوه، Purosangue ادعا می کند که وزن خشک تخمینی 4482 پوند دارد که احتمالاً کمترین وزن در آن مجموعه رقابتی است.
همانطور که موتورخانه Purosangue از یک کتاب آشنا پیروی می کند، سیستم تعلیق آن از فناوری آینده برای به حداکثر رساندن کیفیت و هندلینگ استفاده می کند. فراری با کار با Multimatic، یک سیستم تعلیق فعال را توسعه داد که از فناوری True Active Spool Valve (TASV) شرکت کانادایی بهره می برد که از چهار محرک 48 ولتی برای کنترل ضربه دمپر استفاده می کند. از آنجایی که راهاندازی فاقد میلههای تثبیتکننده است، محرکها میتوانند به طور هماهنگ برای مدیریت پیت و رول کار کنند. تنظیمات سریع الاثر می تواند هم حرکت چرخ و هم ارتفاع سواری را مدیریت کند، که دومی می تواند تا 10 میلی متر در هنگام پیچیدن خودرو کاهش یابد.
ناملموس ها داستان می گویند
همانطور که فضای بار متوسط و صندلی عقب نشان می دهد، همه چیز در عمل از بین نمی رود. به طور بحرانی، Purosangue حتی در تلاش برای یک پیشرانه دوستدار محیط زیست – حداقل هنوز هیچ تلاشی نمیکند. در عوض، بچه جدید در بلوک، مدرسه قدیمی را با یک موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی عظیم در آغوش میکشد که بالاترین خروجی فراری GT در تاریخ را دارد: 715 اسب بخار و 528 پوند فوت گشتاور. این آسیاب 80 درصد گشتاور را تنها در 2100 دور در دقیقه، حداکثر اسب بخار در 7750 دور در دقیقه و حداکثر سرعت چرخشی 8250 دور در دقیقه تولید می کند که می تواند باند قدرت هیجان انگیزی را به آن بدهد.
همانطور که پیش میآید، فراری جهشی به جلو که مدتها انتظارش را میکشید، برداشته است، و Purosangue در شخص، متعادلتر، ظریفتر و جذابتر از آن چیزی است که تصاویر جاسوسی تصور میکنیم. امیدواریم برخورد بعدی ما یک موتور با روحیه در صندلی راننده باشد. تا آن زمان، به نظر می رسد جدیدترین فراری با ژانر سحابی خود با مقداری اطمینان بخش از مهندسی متمرکز بر عملکرد مقابله کرده است. چه آن را یک سدان روی رکاب یا یک SUV بنامید، این واقعیت واحد که به نظر می رسد در اطراف راننده ساخته شده است، آینده خوبی برای اسب پرانسینگ است.