فروش سرسام آور تویوتا پریوس ثابت می کند که مردم هیبریدی می خواهند، نه خودروهای برقی


تویوتا روز سه شنبه آمار فروش سه ماهه اول سال 2024 را اعلام کرد و بزرگترین خبر مربوط به فروش پریوس است. هیبری نمادین این شرکت با افزایش 138.6 درصدی نسبت به سال گذشته در سه ماه اول سال، مانند همیشه محبوب است. این به معنای فروش 13327 دستگاهی در مقابل 5586 دستگاه در سال 2023 است. در حالی که پریوس هنوز تا محبوب ترین وسیله نقلیه تویوتا فاصله زیادی دارد، این نشانه روشنی است که هیبریدی ها به این زودی ها محو نمی شوند.

در مقام مقایسه، فروش تویوتا bZ4X تمام برقی در مدت مشابه به 1897 دستگاه رسید. این افزایش 11.7 درصدی است، اما هنوز بسیار پایین تر از سطح Prius است. خواهر و برادر لکسوس RZ در بازار 1603 فروند، به این معنی که تویوتا 3500 خودروی برقی را در زمانی فروخت که بسیاری از مردم معتقد بودند خودروهای تمام برقی از راه خواهند رسید. اگر بخواهیم منصف باشیم، تویوتا مانند سایر برندها گام‌های بزرگی به سمت تولید خودروهای برقی برنداشته است و این در بررسی‌های ضعیف برای bZ4X و RZ منعکس شده است.

تویوتا موتور آمریکای شمالی در مجموع امسال تا کنون 20.3 رشد داشته است، که ناشی از پیشرفت های بزرگ برای پریوس، راو4، کرولا و کرولا کراس بوده است. همه این مدل‌ها به‌صورت هیبریدی در دسترس هستند، البته به کمری سرسخت اشاره نمی‌کنیم که با افزایش 18.6 درصدی نسبت به سال گذشته، هنوز هم با فروش 78337 فروش خوب عمل می‌کند. تاندرا نیز از فروش قوی برخوردار است و 31 درصد رشد داشته و 36215 دستگاه فروخته است. و دارای تریم هیبریدی نیز می باشد.

پریوس نوعی هیبریدی است که باعث می شود خودروهای الکتریکی منسوخ شده باشند. ما به طور مستقیم برد مفید 44 مایلی تمام الکتریکی را در پریوس پرایم و برای اولین بار در یک پریوس، نیروی محرکه لبخند القا کننده با 220 اسب بخار را کشف کردیم. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم به جای رفتن فقط با خودروی برقی، شیرجه می زنند.

جالب است که ببینیم خودروهای هیبریدی و برقی امسال چگونه از فروش خارج می شوند. روندهای بازار نشان می دهد که هیبریدی ها همچنان محبوب هستند و اگر این روند ادامه یابد، تویوتا می تواند سال فروش بنری داشته باشد.



منبع