فروش سوبارو WRX امسال نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است


آیا سوبارو WRX مشکل دارد؟ این شرکت به تازگی فروش خود را در ماه مه 2024 منتشر کرده است و سدان اسپرت که زمانی محبوب بود، نزدیک به انتهای جدول است. در واقع، به سختی از کراس اوور برقی Solterra کنار زد.

به طور خاص، سوبارو تنها 1673 دستگاه WRX در ماه می فروخت. این کاهش 39.6 درصدی نسبت به سال گذشته است و مبادا فراموش کنیم، نسل فعلی WRX قدیمی نیست. این مدل برای سال مدل 2022 عرضه شد و WRX TR ارتقا یافته در اکتبر 2023 دنبال شد. در مقایسه، 1546 دستگاه Solterra در ماه گذشته فروخته شد که 254.6 درصد نسبت به می 2023 افزایش داشت. مسلماً Solterra در آن زمان بسیار تازه و جدید بود. اما این خودرو در دنیای خودروهای برقی تغییر دهنده بازی نیست و قدرت متوسط ​​215 اسب بخار با سیستم چهار چرخ متحرک و برد تنها 227 مایل را ارائه می دهد.

در مورد WRX، این خودرو دارای یک موتور 2.4 لیتری توربوشارژ 271 اسب بخاری چهار سیلندر است که به گیربکس دستی شش سرعته یا CVT متصل است. این چوب در تمام سطوح تریم به جز GT برتر موجود است، اگرچه WRX TR ویژگی‌های مشابهی را با تنظیمات سه پدال ارائه می‌کند. البته، مدل STI وجود ندارد، زیرا سوبارو آن را برای این نسل لغو کرده است، اما مدل tS که در سال 2025 عرضه می شود، چیزی شبیه به STI دارد. با این حال گول نخورید – هنوز هم همان پیشرانه WRX را دارد، البته با سیستم تعلیق و ترمزهای ارتقا یافته.

شایان ذکر است که سوبارو BRZ نیز در فروش کاهش یافته است. BRZ با تنها 227 دستگاه فروخته شده در ماه می، پرفروش ترین خودروی سوبارو در ایالات متحده است. امسال تا کنون 45 درصد کاهش داشته است. و سپس Forester است که تا ماه می 2024 61.4 درصد رشد داشته است. این مدل به راحتی پرفروش‌ترین مدل در خط تولید سوبارو است و یادآوری می‌کند که شاسی‌بلندها در سودآوری پادشاه هستند.

هنگامی که موتور1 از سوبارو برای اطلاع از آمار فروش WRX و BRZ درخواست کرد، بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

بر کسی پوشیده نیست که نسل فعلی WRX بهترین استقبال را از سوی علاقه مندان نداشته است. استایل به ندرت کت و شلوار قوی WRX بوده است، اما قوس‌های چرخ‌های عجیب و غریب و چهره‌ای ملایم باعث می‌شود بسیاری از مردم این نسل را خسته‌کننده بدانند. پیتر هولدریت خود ما گفت که WRX “جذابیت زیادی را از دست داده است” در حالی که به نظرات خود در مورد این که یک وسیله نقلیه بالغ تر است اشاره کرد. این یک سوال بسیار مهم را مطرح می کند: آیا واقعاً یک WRX بالغ می خواهید؟ فروش نشان می دهد که پاسخ قانع کننده است نه.

و سپس قیمت وجود دارد. قیمت پایه WRX با گزینه صفر از 33,855 دلار شروع می شود – رقمی معقول در سال 2024. اما تنها راه برای دریافت سیستم تعلیق و ترمز ارتقا یافته، WRX TR 42,775 دلاری است. این برای یک سدان اسپرت بی دست و پا با قدرت 271 اسب بخار و دینامیک رانندگی خاموش، ارزش زیادی دارد.

آیا این می تواند آغازی برای پایان ماشین رالی ماندگار جاده ای باشد؟ اگر سوبارو اطلاعاتی در مورد WRX به اشتراک بگذارد، این مقاله را به روز خواهیم کرد، اما فروش مطمئناً خوب به نظر نمی رسد.



منبع