فروش فولکس واگن گلف GTI امسال 156 درصد افزایش یافته است


فولکس واگن آمریکا در سه ماهه اول سال 2024 با جهش 21 درصدی، عملکرد خوبی داشت و در حالی که خودروهای شاسی بلند به طور قابل پیش بینی به این رشد دامن زدند، هاتچ ها نیز نقش مهمی داشتند. تقاضا برای GTI با جهش چشمگیر 156 درصدی به 2412 دستگاه از ژانویه تا ژوئن رسید. فروش گلف R نسبت به سه ماهه اول 2023 125 درصد افزایش یافته و به 1233 دستگاه رسیده است.

چه چیزی می تواند نیروی محرکه افزایش فروش باشد؟ شاید این مرگ قریب الوقوع گیربکس دستی باشد. گلف GTI و R Mk8.5 که اواخر امسال وارد بازار می‌شوند، راه‌اندازی سه پدال را کنار خواهند گذاشت. زمانی که GTI 380 در آگوست گذشته رونمایی شد، فولکس‌واگن پایان کار GTI و R را با تغییر چوب اعلام کرد. از 2025MY، تمام گلف های فروخته شده در ایالات متحده، گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دوکلاچه را دریافت خواهند کرد.

مرگ دفترچه راهنما احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر فروش خواهد داشت. ما این پیش‌بینی را بر اساس این واقعیت انجام می‌دهیم که فولکس‌واگن به ما گفته است که GTI با یک دستی در سال 2023 نرخ برداشت 50 درصدی دارد. ایالات متحده این امتیاز را داشت که گلف R با جعبه دستی شش سرعته داشته باشد زیرا فولکس‌واگن دریچه جمع‌وجور تمام چرخ متحرک را منحصراً با DSG در اروپا و سایر بازارها فروخت.

گلف GTI 2025 احتمالاً در ایالات متحده تقویت می شود اگر نسخه اروپایی آن نشانه ای باشد. فولکس‌واگن 2.0 TSI را به 261 اسب‌بخار رسانده است که نسبت به مدل پیش از فیس لیفت 20 اسب‌بخار افزایش یافته است. گلف R 2025 هنوز به طور کامل معرفی نشده است، اما مدل قدیمی به جای 315 اسب بخار در آمریکای شمالی، تا 328 اسب بخار در اروپا عرضه شد.

ما فقط گلف های اسپرت را در ایالات متحده دریافت می کنیم، اما خط تولید جهانی انواع نسخه ها با موتورهای 1.5 و 2.0 لیتری بنزینی و 2.0 لیتری دیزلی دارد. موتور گازی کوچکتر و مشعل روغنی همچنان با گیربکس شش سرعته دستی کار می کنند. این 1.5 میل نیز به عنوان هیبریدی ملایم (eTSI) ارائه می شود. همچنین یک پلاگین هیبریدی (eHybrid) وجود دارد که با یک GTE عملکرد ۲۶۸ اسب بخاری به همراه واگن کاربردی تر با نسخه R برای راه اندازی به آن ملحق شده است.



منبع