فروش مزدا MX-5 میاتا امسال نزدیک به 50 درصد کاهش یافته است


با قضاوت بر اساس آخرین گزارش فروش مزدا، به نظر می رسد که میاتا همیشه جوابگو نیست. این خودروی اسپورت کوچک سه ماهه اول سال ضعیفی را پشت سر گذاشت، زیرا تحویل 45.5 درصد نسبت به سه ماهه اول 2023 کاهش یافت. تنها 1411 آمریکایی تا مارس 2024 این رودستر پرتاب را خریداری کردند.

این به ویژه برای نسخه Soft-top بد بود زیرا تقاضا با کاهش 66 درصدی به 457 دستگاه رسید در حالی که RF سقف سخت با 23.5 درصد کاهش به 954 دستگاه رسید. بله، تحویل RF بیش از دو برابر نمونه استاندارد Miata بود. با نگاهی به تصویر بزرگ‌تر، وضعیت چندان بد نیست، زیرا سال 2023 سال بسیار خوبی برای MX-5 پس از رشد 45.4 درصدی محموله‌ها بود.

با دیدن نیمه پر لیوان، هنوز این امید وجود دارد که سال 2024 سال خوبی برای ماشین دیفرانسیل عقب کوچک باشد. مزدا یک “ND3” را با برخی تغییرات مکانیکی، از جمله قفسه فرمان جدید با کاهش اصطکاک داخلی و دیفرانسیل لغزش محدود نامتقارن روانه بازار کرده است. فرمان برقی بهینه‌سازی شده و نسخه Club حالت Track را دریافت می‌کند.

در جاهای دیگر، چراغ‌های روشنایی جداگانه در روز اکنون در یک جفت چراغ جلو با ظاهری تیزتر گنجانده شده‌اند. در عقب، چراغ‌های عقب نیز با احتیاط اصلاح شده‌اند. طرح‌های تازه چرخ‌ها و رنگ خاکستری آئرو تغییرات بیرونی را کامل می‌کند. با قدم گذاشتن به داخل کابین، سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی جای خود را برای راه‌اندازی مدرن‌تر 8.8 اینچی با قابلیت الکسا داخلی باز کرده است.

اگرچه نسل چهارم میاتا از سال 2015 به فروش می رسد، اما عرضه ND3 به این معنی است که برای چند سال دیگر باقی خواهد ماند. مدیر برنامه MX-5 Shigeki Saito می‌گوید برنامه این است که خودرو را تا زمانی که ممکن است در معرض فروش نگه دارد، قبل از اینکه مجبور به کار مجدد مدل برای مطابقت با مقررات جدید شود. در همین حال، “نسخه های ویژه باحال” در دست ساخت است. شاید یکی از آنها 35 باشدهفتم مدل سالگرد با در نظر گرفتن NA در سال 1989 وارد بازار شد.

اگر نسخه‌ای از کانسپت زیبای Iconic SP با یک موتور چرخشی با دامنه وسیع‌تر وجود داشته باشد، مشخص نیست که نسل بعدی MX-5 خواهد بود یا یک خودروی اسپرت برتر. مزدا یک تیم اختصاصی متشکل از 36 مهندس را برای کار بر روی یک موتور دوار راه اندازی کرده است که نشان می دهد قصد دارد چیزی سرگرم کننده تر از کراس اوور MX-30 e-Skyactiv R-EV ارائه دهد.



منبع