فروش RF مزدا میاتا در ژاپن به دلیل مشکل نرم افزار موتور متوقف شد


تویوتا تنها خودروساز ژاپنی نیست که به دنبال بی نظمی های کشف شده در فرآیند صدور گواهینامه، برخی از محصولات JDM را ترمز می کند. مزدا همین کار را برای MX-5 Miata با طعم RF در خانه در ژاپن انجام می دهد. مقصر نرم افزار کنترل موتور است که در طول آزمایش با نرم افزاری که در خودروهای تولیدی فروخته شده به مشتریان نصب شده بود متفاوت بود.

مزدا اذعان می‌کند که از نرم‌افزار کنترل موتور متفاوتی استفاده کرده است که عملکرد تنظیم زمان احتراق تا حدی غیرفعال شده را در طول فرآیند صدور گواهینامه داشته است. از ژوئن 2018، 10930 خودرو با این مشکل تولید کرد که اکثر آنها به مشتریان تحویل داده شد. از زمان شروع فروش در جولای 2018، کانورتیبل سقف سخت با این شماره برای 10760 خریدار از ژاپن ارسال شد.

اگرچه سقف نرم میاتا در سرزمین آفتاب طلوع با موتور کوچکتر 1.5 لیتری نیز فروخته می شود، RF منحصراً یک محصول 2.0 لیتری است. خودروهای ضربه‌خورده از مدل‌های 5BA-NDERC و 5BA-NDERE با شماره شاسی به ترتیب از 300001 و 100001 هستند. مزدا می‌گوید در 30 می ارسال به خریداران را متوقف کرده است و از تاخیرهایی که اکنون مالکان آینده با آن مواجه هستند عذرخواهی می‌کند.

مزدا اکنون مشغول بازنویسی نرم افزار کنترل موتور مورد استفاده در آزمایش است تا با نرم افزار موجود در خودروهای تحویل داده شده به مشتریان مطابقت داشته باشد. سوپرمینی مزدا 2 با آسیاب 1.5 لیتری مشکلی مشابه دارد که 42240 خودرو را تحت تاثیر قرار داده است که 41361 خودرو از ژوئن 2021 فروخته شده است. شرکت Zoom-Zoom به مالکان خودروها کاملاً ایمن هستند.

یک مشکل متفاوت در مورد تست های گواهینامه دو مدل دیگر وجود دارد. مزدا6/آتنزا و مزدا3/اکسلا نسل قبلی در یک برخورد از جلو با استفاده از یک «دستگاه خارجی» ارزیابی شدند. سخت‌افزار باعث شد که کیسه هوا به‌موقع فعال شود تا اینکه به حسگر خودرو اجازه دهد تا باز شدن کیسه هوا را فعال کند.

مزدا دیگر این دو خودرو را با سخت‌افزار نامنظم نمی‌سازد و می‌گوید خودروهایی که ساخته شده‌اند برای رانندگی کاملاً ایمن هستند.

این بی نظمی ها در پی درخواستی که در پایان ماه ژانویه توسط وزارت زمین، زیرساخت ها، حمل و نقل و گردشگری ارائه شد، کشف شد. این به دنبال رسوایی سال گذشته در تویوتا/دایهاتسو در مورد تست های تصادفی است که مطابق با استانداردها نبود.



منبع