
آخرین مراسم در 21 ژوئیه برگزار شد که طی آن لامبورگینی به دلیل “میل بی وقفه اش برای همیشه بهبود و نوآوری” شناخته شد. -12 ماشین GT. با 350GT که در سال 1963 در نمایشگاه خودروی تورین پیشنمایش شد و با نام 350GTV پیشنمایش شد، تقریباً بیصدا شروع شد. 400GT دنبال شد، اما تالار مشاهیر خودرو دو مدل لامبورگینی را به عنوان نمادهای مناسب برجسته می کند. لعنتی بهتر است بدانید در مورد کدام خودروها صحبت می کنیم.

در سال 1963، فروچیو لامبورگینی شرکتی را راه اندازی کرد که همنام خود را داشت. در واقع، این دومین شرکت از این دست با نام او بود که اولین آن بود لامبورگینی تراتوری در سال 1948. در حالی که تراکتورهای لامبورگینی مطمئناً ماشین آلات مورد احترام در دنیای کشاورزی هستند، کار او با خودرو لامبورگینی این چیزی است که او را در میان افرادی که در سال 2022 به تالار مشاهیر خودرو راه یافتند، به دست آورد. با این حال، لامبورگینی موفق شد آن را با چیزی که بسیاری معتقدند نمادین ترین ابرخودروی تمام دوران است، دنبال کند. در مقایسه با منحنیهای Miura، Countach 1974 با طراحی گوهای عریض شبیه چیزی از آینده به نظر میرسید. این خودرو پوستر قطعی دهه 1980 شد و از نظر بسیاری هنوز امروز مدرن به نظر می رسد.
موتور وسط میورا در سال 1966 وارد بازار شد و به طور موثری دنیای اتومبیل را تغییر داد. این خودرو که اغلب به عنوان اولین ابرخودروی مناسب جهان معرفی میشود، اولین خودرویی بود که از طرحبندی موتور وسط عقب در چنین برنامهای کاربردی استفاده کرد. موتور 4.0 لیتری V12 آن در نهایت 385 اسب بخار قدرت تولید می کند، و در مورد طراحی فست بک کم شیب آن، در طول سال ها از خیره کننده بودن صرفاً به یک افسانه تبدیل شده است.
فروچیو لامبورگینی اکثریت سهام شرکت خود را در سال 1974 فروخت و البته، ما می دانیم که قبل از بهتر شدن اوضاع در لامبورگینی بدتر می شود. فروچیو در سال 1993 درگذشت. چند سال بعد لامبورگینی تحت مالکیت آئودی قرار گرفت و در نهایت برند به آنچه امروز است شکوفا شد. در مورد تالار مشاهیر خودرو، او یک بار دیگر به رقیب قدیمی خود انزو فراری می پیوندد که در سال 2000 معرفی شد.
11 عکس ها