فورد اورست ترمور یک شاسی بلند رنجر سخت است


اگرچه یک بار فورد اورست در حال آزمایش در ایالات متحده بود، اما این SUV ماجراجویانه مبتنی بر رنجر به اینجا نمی آید. در سومین نسل خود از سال 2022، این وسیله نقلیه کاربردی اسپرت توانمند در حال ارتقای برش های تمام زمینی خود با نسخه جدید Tremor است. این «خودروی ماجراجویی خانوادگی نهایی» را یک قدم به تبدیل شدن به رپتور نزدیک‌تر می‌کند، چیزی که بیضی آبی فعلاً آن را نمی‌سازد.

اورست ترمور که امروز در استرالیا معرفی شد، مجموعه ای از ارتقاها را دریافت می کند. فورد آن را با دمپرهای حساس به موقعیت Bilstein به عنوان بخشی از سیستم تعلیق تعمیر شده که شامل فنرهای جدید نیز می شود، نصب کرده است. این شاسی‌بلند زیبا روی تایرهای General Grabber AT3 قرار می‌گیرد و در مقایسه با مدل معمولی یک اینچ بیشتر از سطح زمین فاصله دارد.

تنها نوع ترمور که از رنجر رپتور قرض گرفته شده است، حالت درایو Rock Crawl را برای کشش بهتر در مسیر شکسته دریافت می کند. در جاهای دیگر، سخت‌ترین اورست از جلوپنجره‌ای متفاوت با الگوی لانه زنبوری و چراغ‌های LED کمکی داخلی استفاده می‌کند. برای شیرین کردن دیگ، فورد پله های جانبی سنگین، صفحه فولادی و نشان لرزش اجباری را اضافه کرده است.

تصاویر داخلی هنوز منتشر نشده است، اما ما می دانیم که صندلی های برجسته چرمی و لهجه های آبنوس وجود دارد. فورد همچنین اورست بسیار توانمند را با تشک‌های کف در هر شرایط آب و هوایی، کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای و صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی سازگار می‌کند. با توجه به سطح تریم اسپرت محلی، از همان ابتدا به خوبی مجهز شده است.

هیچ تغییری در زیر کاپوت وجود ندارد، جایی که اورست ترمور از همان موتور 3.0 لیتری V-6 توربودیزل با 247 اسب بخار قدرت و 443 پوند فوت گشتاور استفاده می کند. خروجی از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به سیستم چهار چرخ متحرک هدایت می شود. این تنظیمات به شاسی‌بلند همه کاره حداکثر ظرفیت بکسل ترمز ۷۷۱۶ پوندی می‌دهد.

در حالی که کامیون Ranger Tremor که بر اساس آن ساخته شده است یک خودروی چهار سیلندر Down Under است، Everest Tremor منحصراً با یک V-6 بزرگتر عرضه می شود. فقط نسخه SUV را می توان با این رنگ Command Grey داشت و حالت Rock Crawl را در نسخه پیکاپ پیدا نخواهید کرد. بسته‌های اختیاری مانند زمین ناهموار، تورینگ، ممتاز و بکسل با هزینه اضافی، قیمت را بالاتر از لرزش اورست استاندارد افزایش می‌دهند.

در مورد آن، فورد استرالیا 76590 AUD قبل از آپشن می خواهد. این مبلغ با نرخ ارز فعلی به حدود 51700 دلار می رسد. این حدود 5500 دلار کمتر از Ranger Raptor پایه است که در اینجا فروخته می شود، اما تبدیل ارز لزوماً کل داستان را بیان نمی کند زیرا عوامل دیگری از جمله مالیات های محلی دخیل هستند.

تولید از نوامبر آغاز می شود.



منبع