فورد به برخی از دارندگان موتور 7.3 لیتری تا 300 دلار برای ارقام قدرت بیش از حد پرداخت می کند


فورد در آگوست 2023 فاش کرد که برخی از کامیون‌های فورد سوپر دیوتی و خودروهای مبتنی بر سری E که از موتور 7.3 لیتری «گودزیلا» V8 استفاده می‌کنند، 15 یا 25 اسب بخار کمتر از آنچه در ابتدا اعلام شده بود، دارند. این شرکت در حال حاضر اعلان‌هایی را برای مالکان ارسال می‌کند که برای این اشتباه مقداری غرامت مالی ارائه می‌دهند.

بر اساس فورد Special Field Action 22L03 که تابستان گذشته برای فروشندگان ارسال شد، این خطا بر 161512 خودرو در ایالات متحده تأثیر می گذارد که مدل های 2021 و 2022 را پوشش می دهند. به طور خاص، فورد کامیون‌های Super Duty (شامل کابین شاسی)، کامیون‌های F650/F750 و کامیون‌های شاسی F53/F59 را با 15 اسب بخار کمتر فهرست می‌کند. برای خودروهای سری E، افت 25 اسب بخار و 18 پوند فوت گشتاور است. تمام وسایل نقلیه آسیب دیده همچنین دارای سرعت موتور کاهش یافته 150 RPM هستند.

فورد سری E 2021

به نظر می رسد اقدام میدانی ویژه بر خودروهای تجاری تمرکز دارد. اگرچه کامیون‌های سری E و سوپر دیوتی به‌طور کلی فهرست شده‌اند، فورد به‌طور خاص از F53 Motor Home، F59 Step Van، و سایر کامیون‌های 7.3 لیتری V8 با امتیاز ممتاز نام می‌برد. در این اعلان به ارقام قدرت اصلی اشاره نمی‌شود، اما فورد موتور گودزیلا خود را با لحن اقتصادی‌تر برای استفاده تجاری ارائه می‌کند که در حال حاضر 325 اسب بخار برای سری E و 335 اسب بخار در کامیون‌ها ارزیابی می‌شود. با بازگشت به سال 2021، شاهد قدرت 350 اسب بخار برای موتور هستیم.

به نظر می رسد snafu یک مسئله مکانیکی نیست، بلکه یک اشتباه در مواد بازاریابی است که شامل ارقام قدرت تجدید نظر شده نیست. به این ترتیب، هیچ اشاره ای به راه حلی برای افزودن به قدرتی که در ابتدا تبلیغ شده بود وجود ندارد، اگرچه حداقل یکی از مالکان خودروی آسیب دیده به YouTube رفت تا ناامیدی خود را نسبت به آن ابراز کند. در عوض، فورد به صاحبان Super Duty 100 دلار برای اشتباه پیشنهاد می کند. و از آنجایی که صاحبان سری E قدرت و گشتاور کمی را از دست دادند، این پیشنهاد تا 300 دلار برای آنها افزایش می یابد.

ما در این مورد با فورد تماس گرفتیم و پرسیدیم که آیا قدرت خروجی اصلاح شده نیز بر ظرفیت یدک‌کشی یا بار تأثیر می‌گذارد. همچنین در مورد امکان تغییر مکانیکی یا تنظیم موتور جدید برای رساندن نیرو به سطح اعلام شده جویا شدیم. مبادا فراموش کنیم، موتور 7.3 لیتری V8 در پیکاپ های HD قدرتی معادل 430 اسب بخار تولید می کند. در دستان فورد پرفورمنس، آسیاب مگازیلا 615 اسب بخار نیرو تولید می کند. مطمئناً این پتانسیل وجود دارد که شیرها را کمی بیشتر باز کنید. ما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم، اما زمانی که اطلاعات جدید به دست می‌رسد، به‌روزرسانی را وصل خواهیم کرد.

آیا چک 100 یا 300 دلاری یک شاخه زیتون برای رضایت صاحبان آسیب دیده کافی است؟ ما نمی‌توانیم فورد را به خاطر اعتراف به اشتباهش سرزنش کنیم، زیرا گمان می‌کنیم تعداد کمی از افراد دکل‌های خود را روی داینو شاسی کار می‌کنند تا توان خروجی را اندازه‌گیری کنند. دیدگاه خود را درباره رویکرد فورد به این موضوع در نظرات به ما بگویید.



منبع