فورد موستانگ را به دلیل خطر آتش سوزی ناشی از نشت مایع کلاچ فراخوان می کند


فورد موستانگ 2024 را پس از کشف احتمال ذوب شدن خط فشار کلاچ و نشت مایعی که می تواند از تعویض دنده مدل های مجهز به دستی جلوگیری کند، فراخوان می کند. در مجموع 8161 وسیله نقلیه آسیب دیده ممکن است مهره بشکه ای گم شده یا به درستی نصب نشده باشد که خط را به گل میخ فایروال متصل می کند.

اگر خط با اجزای اگزوز داغ تماس پیدا کند، ممکن است ذوب شود و مایع ترمز مورد استفاده در سیستم کلاچ نشت کند. بر اساس گزارش فراخوان، اگر این مایع در زیر کاپوت نزدیک منبع گرما جمع شود، مایع می تواند دود کند یا آتش ایجاد کند. رانندگان ممکن است در تعویض دنده با مشکل مواجه شوند و موتور در نوک دریچه گاز متوقف شود که می تواند خطر تصادف را افزایش دهد.

فورد اولین بار در 30 آوریل 2024 از یک مشکل احتمالی مطلع شد، زمانی که دو گزارش از آتش سوزی در زیر خودروهای موستانگ های 2024 مجهز به دستی را بررسی کرد. گروه بررسی نگرانی بحرانی این خودروساز هر دو خودرو را بازرسی و علت را کشف کرد. فورد می گوید که از دو گزارش مرتبط با آتش سوزی و دیگری در مورد دود آگاه است. با این حال، از هر گونه آسیب یا تصادف مرتبط با موضوع بی اطلاع است.

فورد از 17 ژوئن به مالکان از طریق پست اطلاع رسانی خواهد کرد. از آنها می خواهد که موستانگ خود را به نمایندگی محلی خود ببرند، جایی که یک تکنسین خدمات خط را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعمیر می کند.



منبع