فورد نیم میلیون F-150 را به دلیل مشکل جدی در گیربکس فراخوان می کند


فورد فراخوان جدیدی برای F-150 صادر کرده است که بر 552188 کامیون ساخته شده برای مدل سال 2014 تأثیر می گذارد. مشکل در یک سنسور می تواند باعث شود که گیربکس بدون توجه به سرعت، به طور ناگهانی به دنده اول تبدیل شود. کاهش ناگهانی دنده هرگز خوب نیست، اما در سرعت های بالاتر، می تواند منجر به از دست دادن کنترل شود.

بر اساس اطلاعات فراخوانی از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، ماژول کنترل پیشرانه کامیون (PCM) ممکن است سیگنال را با سنسور سرعت شفت خروجی انتقال از دست بدهد. اگر این اتفاق بیفتد، گیربکس می تواند به طور ناگهانی دنده را به دنده اول کاهش دهد. اسناد فراخوان مشکل خاصی را برای از دست دادن سیگنال شناسایی نمی کنند، اما رفع آن ساده است. فورد PCM را با نرم‌افزار جدیدی به‌روزرسانی می‌کند که نیاز به مراجعه به نمایندگی دارد، زیرا سال 2014 بسیار قبل از عصر به‌روزرسانی‌های هوایی است.

اگر در حال حاضر مقداری دژاوو را تجربه می کنید، نگران نباشید. فورد در سال 2019 برای همین مشکل فراخوانی صادر کرد، اگرچه هدف آن F-150 های 2013 و همچنین برخی از Expeditions و Lincoln Navigators بود. این فراخوان شامل 107857 خودرو می شود که همگی از گیربکس شش سرعته اتوماتیک 6R80 استفاده می کنند. آخرین فراخوان فقط شامل F-150 می شود.

فورد مدتی است که این موضوع را زیر نظر دارد. یک گزارش زمان‌شناسی می‌گوید که این شرکت تحقیقاتی را در فوریه 2024 آغاز کرد و در نهایت با NHTSA تماس گرفت که 86 پرسشنامه مالک خودرو را با مسائلی که احتمالاً مرتبط با مشکل بودند ارائه کرد. با این حال، بررسی‌های بعدی 300 گزارش گارانتی را با 96 گزارش میدانی و 124 شکایت مشتری در مورد تعویض‌های غیرمنتظره نشان داد. گفته می شود در مجموع 40 مورد از این موارد منجر به قفل شدن چرخ های عقب یا از دست دادن کنترل شده است. فورد از دو پرسشنامه مالک وسیله نقلیه که مدعی صدمات است و یکی که منجر به تصادف شده است آگاه است.

اطلاع مالک از فراخوان از اول جولای آغاز خواهد شد. شماره فراخوان فورد 24S37 است. اگر فکر می‌کنند وسیله نقلیه‌شان ممکن است آسیب ببیند، می‌توانند با شماره 866-436-7332 تماس بگیرند.



منبع