فورد و کرایسلر پادشاهان فراخوان سال 2024 هستند (تا کنون)


  • فورد و FCA در دو هفته اول آگوست چندین فراخوان صادر کردند.
  • هر دو شرکت تا سال 2024 41 فراخوان دارند که میانگین آن 1.28 در هفته است.
  • فورد خودروهای بسیار بیشتری را تحت تأثیر قرار داده است. 3.7 میلیون خودرو در مقایسه با 2.6 میلیون در FCA.

طبق آخرین داده های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA)، خودروهای فورد و فیات کرایسلر سال بسیار سختی را برای فراخوان سپری می کنند. هر دو شرکت 41 فراخوان تا اواسط آگوست داشته اند که بیش از دو برابر مقام سوم BMW را به خود اختصاص داده است. با این نرخ، برندهای دیترویت به طور میانگین 1.28 فراخوان دارند در هفته. و سال با تمام شدن فاصله زیادی دارد.

در 9 آگوست، فورد چهار فراخوان صادر کرد که نزدیک به 45000 خودرو را پوشش می داد. بزرگترین آنها به موتورهای برف پاک کن شیشه جلو در 37371 وسیله نقلیه می پردازد. به طور خاص، موتورهای برخی از Mavericks، Bronco Sports و Mustang Mach-E ممکن است نفوذ آب را تجربه کنند و از کار بیفتند. بعدی فراخوانی برای فورد موستانگ 2024 است که به این دلیل صادر شد که 4595 خودرو ممکن است دارای بند انگشت بدی در سیستم تعلیق باشند و باعث از کار افتادن آنها شود. 1902 خودروی فورد ترانزیت برای ستون‌های فرمان که ممکن است به دلیل پیچ و مهره بد در شفت جدا شوند، فراخوانی می‌شوند. و 757 Mavericks برای رفع مشکل الکتریکی که در فراخوان قبلی حل نشده بود فراخوانی شده است.

فورد موستانگ 2024

در همین حال در FCA، دو فراخوان جیپ در 8 آگوست صادر شد. این موارد از نظر دامنه بسیار کوچکتر هستند، اما همچنان برای ایمنی حیاتی هستند. آنها شامل 243 گرند چروکی L هستند که به دلیل جوش ناکافی روی بند صندلی کودک و 27 جیپ رانگلر به دلیل پوشاندن چراغ‌های عقب نادرست توسط لاستیک زاپاس فراخوان شدند. سه فراخوان دیگر در 1 آگوست انجام شد—2852 Dodge Challenger و 898 Chargers می‌توانند دارای پشتی صندلی‌هایی باشند که در حالت عمودی قفل نمی‌شوند. با بازگشت به جیپ، 94 رانگلر و گلادیاتور دوباره فراخوانی شدند تا مشکل اتلاف برق ناشی از فراخوان قبلی برطرف شود.

از بین این دو خودروساز، می توان استدلال کرد که فورد در وضعیت بدتری قرار دارد. طی یک کنفرانس مالی در ماه ژوئیه، این شرکت گفت که هزینه های فراخوان و گارانتی آن تنها در سه ماه گذشته از 2.3 میلیارد دلار گذشته است. به طور متوسط ​​روزانه 25 میلیون دلار است. و اگرچه هر دو برند تعداد فراخوان‌های یکسانی دارند، فراخوان‌های فورد بر 3.7 میلیون خودرو تأثیر می‌گذارد، در حالی که تنها 2.6 میلیون در FCA. همچنین شایان ذکر است که FCA از برندهای متعددی تشکیل شده است، در حالی که فورد فقط فورد و لینکلن است.

Jeep Wrangler 4xe Front View 2024

جیپ

جیم فارلی، مدیر عامل فورد، مدتی پس از تصاحب جایگاه برتر شرکت، متعهد شد که به مشکلات کیفیت رسیدگی کند، اما به نظر می رسد که هنوز کار در حال پیشرفت است. کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis اخیراً نگرانی‌های خود را در مورد مبارزات FCA ابراز کرد و به رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران گفت که رسیدگی به مشکلات آمریکای شمالی یک اولویت است و در عین حال اشاره کرد که برخی از برندهای زیان‌آور ممکن است تعطیل شوند اگر نتوانند اوضاع را تغییر دهند.



منبع