مرسدس اولین کسی بود که چند سال پیش با چراغ دیجیتال اختیاری خود برای کلاس S این کار را انجام داد، اما اکنون یک برند اصلی در حال پیش نمایش فناوری مشابه خود است. فورد در حال کار روی چیزی است که از آن به عنوان چراغهای جلو با وضوح بالا یاد میکند که چیزی بیش از روشن کردن جادههای پیش رو را انجام میدهند. چراغهای جلوی بیضی آبی نیز با نمایش مسیرها، محدودیتهای سرعت و حتی اطلاعات آبوهوا در جاده، به عنوان پروژکتور علامت نیز عمل میکنند، بنابراین مستقیماً در محدوده دید راننده قرار میگیرند.
Dearborn آیندهای را پیشبینی میکند که در آن چراغهای جلو به سیستم ناوبری سیستم اطلاعات سرگرمی متصل میشوند تا راننده را در مورد شرایط لغزنده، بارش برف، جادههای یخزده یا مهآلودگی در پیش رو آگاه کنند. اگر راننده از مسیریابی برای وارد کردن مقصد استفاده کند، پیچ های آینده در جاده نمایش داده می شود. با بزرگتر شدن و بزرگتر شدن خودروها، یکی دیگر از ویژگیهای منظم این است که چراغهای جلو، عرض خودرو را نشان میدهند. انجام این کار به راننده این امکان را می دهد که بفهمد آیا فضای کافی برای قرار گرفتن در محل پارک وجود دارد یا از یک شکاف.
Oldsmobile Cutlass Supreme اولین خودروی تولیدی بود که در سال 1988 دارای نمایشگر هدآپ بود. HUD ها از آن زمان با بزرگتر شدن در اندازه، با Lexus LS پیشرفت چشمگیری داشته اند. تنظیمات مدرن و بسیار قابل تنظیم، اطلاعات زیادی را با وضوح واضح نمایش می دهند. با این حال، برخی از خودروسازان در حال حاضر راهی برای اطمینان از اینکه کسانی که پشت فرمان هستند به معنای واقعی کلمه به جاده نگاه می کنند، پیدا کرده اند.

5 عکس ها
این فناوری نه تنها با در نظر گرفتن راننده بلکه برای کمک به سایر شرکت کنندگان در جاده توسعه یافته است. یک مثال مرتبط زمانی است که خطکشیهای جاده محو یا نامشخص هستند و مردم نمیتوانند به درستی گذرگاه روبهرو را ببینند. این چراغها میتوانند یک خط عابر پیاده را نشان دهند که خطرات تصادفات مربوط به عابر پیاده را کاهش میدهد. علاوه بر این، چراغ های جلو می توانند مسیری را که راننده برای عبور ایمن از دوچرخه سواران استفاده می کند روشن کند.
فورد نمیگوید چه زمانی چراغهای جلو با وضوح بالا را در یک مدل تولیدی معرفی میکند، اما زمانی فرا میرسد که این فناوری منحصر به خودروهای لوکس نخواهد بود.