فورد کوگا به روز شده دارای PHEV قوی تر از فرار است


اگر فورد کوگا جدید اروپا فوراً آشنا به نظر می رسد، دلیل کاملاً خوبی وجود دارد. نسخه مشابه آمریکایی، Escape، نزدیک به پایان سال 2022 مورد توجه قرار گرفت. فقط اکنون Blue Oval در حال به روز رسانی کراس اوور جمع و جور در قاره کهن است، جایی که تغییرات قابل توجهی وجود دارد.

برای اولین بار، کوگا از تریم اکتیو خشن با روکش بدنه پلاستیکی اضافی و صفحات اسکید نقره ای بهره می برد تا سخت تر به نظر برسد. طعم ماجراجویانه 0.4 اینچ (10 میلی متر) در محور جلو و 0.2 اینچ (5 میلی متر) در عقب برای فاصله بیشتر از سطح زمین قرار دارد. فورد همچنین حالت Trail Drive را به کار می‌گیرد که واکنش دریچه گاز و کنترل کشش را تغییر می‌دهد تا چسبندگی بیشتری بر روی گل، ماسه و سایر سطوح نرم ایجاد کند.

در داخل، کوگا اکتیو دارای تزئینات چوبی تیره در داشبورد و پانل درها، همراه با تودوزی منحصر به فرد روی صندلی‌های قابل تنظیم 18 جهته است. شایان ذکر است که Escape برای مدتی در ایالات متحده دارای تریم Active بوده است، جایی که به عنوان مدل پایه عمل می کند. در اروپا، کوگا 2024 در کلاس‌های تیتانیوم و ST-Line نیز عرضه می‌شود که هرکدام دارای تغییرات ظریفی در طراحی نسبت به نسخه‌های از پیش فیس لیفت هستند.

همانطور که انتظار می رفت، کوگا 2024 به سیستم اطلاعات سرگرمی فورد SYNC4 با صفحه نمایش لمسی 13.2 اینچی همراه با خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی تغییر می کند. کنسول مرکزی با حذف اکثر کنترل های معمولی پس از ادغام عملکردهای مربوطه در صفحه نمایش بزرگ شده، ساده شده است.

از آنجایی که پس از رسوایی کثیف گروه فولکس واگن، روغن‌سوزها در اروپا از بین رفته‌اند، دیگر شامل دیزل نمی‌شود. نسخه پایه دارای موتور 1.5 لیتری اکوبوست توربوشارژ با 148 اسب بخار قدرت است که از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به محور جلو ارسال می شود. شما می توانید به یک هیبریدی خود شارژ با یک موتور بنزینی 2.5 لیتری و یک موتور الکترونیکی با قدرت ترکیبی 177 اسب بخار در نسخه FWD و کمی بالاتر 180 اسب بخار در مدل AWD ارتقا دهید.

فیس لیفت فورد کوگا اکتیو 2024
فیس لیفت فورد کوگا اکتیو 2024

نکته برجسته یک پلاگین هیبریدی ارتقا یافته، همچنین با موتور 2.5 لیتری است. اکنون مجموعا 240 اسب بخار قدرت تولید می کند که 30 اسب بخار بیشتر از قدرتی است که در Escape PHEV دریافت می کنید. همچنین 18 اسب بخار بیشتر از کوگا PHEV پیش‌لیفت دارد و از “گیربکس اتوماتیک تقسیم قدرت ارتقا یافته” مشترک با کوگا هیبریدی AWD استفاده می‌کند.

Kuga PHEV اکنون در 7.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد که تقریباً دو ثانیه سریعتر از قبل است. علاوه بر این، ظرفیت یدک کشی بیش از 30 درصد افزایش یافته و به 4629 پوند (2100 کیلوگرم) رسیده است. به لطف بسته باتری لیتیوم یون 14.4 کیلووات ساعتی، حداکثر برد الکتریکی 43 مایل (69 کیلومتر) را در چرخه WLTP ارائه می دهد.

فورد در حال حاضر در برخی از کشورهای اروپایی برای کوگا 2024 سفارش می گیرد. گزارشی که سال گذشته توسط اخبار خودرو مدعی شد که Escape در مقطعی در سال 2025 از ایالات متحده بازنشسته خواهد شد.



منبع