فورد یک آفرود فراموش شده را کشف می کند که هرگز اتفاق نیفتاد


اگرچه موزه هنری فورد یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها در نوع خود در جهان است، اما هنوز آنقدر بزرگ نیست که تمام خودروها را به نمایش بگذارد. این ساختمان که در دیربورن، میشیگان واقع شده است، دارای یک انبار ذخیره سازی است که دسترسی به آن محدود است. با این حال، تخت گاز به او اجازه داده شد تا انبار مخفی ماشین های بیضی آبی، از جمله آلپ را کشف کند.

چی بود؟ این مفهوم عجیب و غریب به عنوان یک فورد اسکورت شروع شد قبل از اینکه Ghia آن را به یک کراس اوور کوچک جعبه‌ای تبدیل کرد که چندین سال قبل از پونتیاک آزتک قرار داشت. این خودرو ابتدا در سال 1996 در نمایشگاه خودروی منحل شده تورین عرضه شد و پس از آن با طراحی کمی متفاوت در نمایشگاه خودرو دیترویت در سال 1998 به نمایش گذاشته شد. چند سال بعد، BMW لندرور را به فورد فروخت و به آن امکان دسترسی به یک آفرود کوچک به شکل Freelander را داد.

Alpe با موتور 2.0 لیتری بنزینی تنفس طبیعی و چهار چرخ متحرک مهندسی شده است. این خودرو دارای سیستم تعلیق جک شده با فاصله زیاد از سطح زمین و چرخ های 17 اینچی بود. فورد به آن داشبورد قهوه ای رنگ، سقف شفاف پلکسی گلاس و روکش صندلی که تا حدی با بطری های نوشابه بازیافتی ساخته شده بود، به آن داد.

راس رابرتز فقید که در آن زمان مدیر کل بخش فورد بود، گفت که هدف آلپ سنجش واکنش مصرف کنندگان به یک کراس اوور کوچک با قیمت حدود 20000 دلار بود. فورد می خواست با CR-V و RAV4 مبارزه کند، اما در سال 2001 بود که نسل اول Escape به بازار آمد. EcoSport کوچکتر چند سال بعد عرضه شد، اگرچه بازار ایالات متحده تا سال 2018 آن را دریافت نکرد.

با نگاهی به گذشته، Alpe احتمالاً یک فرصت از دست رفته با توجه به ظهور خودروهای SUV در دهه‌های بعد بود. همچنین نسبت به آزتک کمتر تیره به نظر می رسید. از آنجایی که فوکوس در اوایل دهه 2000 جای خود را در خط تولید پیدا کرد، اسکورت دوباره به پایان چرخه عمر خود نزدیک می شد. Escape اصلی که با مزدا ساخته شد، کراس اوور کوچک‌تری را به فورد داد، بنابراین آلپ در نهایت هرگز اتفاق نیفتاد.



منبع