فورد 25 فراخوان در 19 هفته اول سال 2024 صادر کرد



اگر احساس می‌کنید که فورد یک روز در میان فراخوان می‌دهد، به این دلیل است که تقریباً فراخوان می‌دهد. مردمی در کارسکوپ توجه ما را به آخرین مورد، فراخوانی F-150 2024 به دلیل بست های نادرست مورد استفاده در سیستم فرمان که می تواند منجر به خرابی فرمان شود، جلب کرد. این به طور بالقوه بر تعداد کمی از کامیون‌ها، یعنی 385 کامیون تأثیر می‌گذارد، اما این بیست و پنجمین فراخوان فورد است که در سال 2024 بر اساس داده‌های وزارت حمل‌ونقل صادر می‌شود.

فراخوان F-150 جمعه گذشته در اواخر هفته نوزدهم سال 2024 صادر شد. بنابراین فورد به طور میانگین بیش از یک فراخوان در هفته دارد. اگر منصف باشیم، برخی از این موارد بر تعداد کمی از وسایل نقلیه تأثیر می گذارد. کوچکترین که بر 9 ماوریکس تأثیر می گذارد، برچسب نادرست لاستیک در لبه درها است. اما بزرگ‌ترین آنها برای نزدیک به 1.9 میلیون کاوشگر روی ستون A است که می‌توانند جدا شوند. با این حال، تنها یک یادآوری به مالکان توصیه می‌کند که خودروهای خود را تا زمان رفع مشکل پارک کنند – یک نشت سوخت به طور بالقوه روی 217 Mavericks تأثیر می‌گذارد. در مجموع، فورد در سال جاری نزدیک به 3 میلیون دستگاه خودرو را فراخوان کرده است.

همچنین در انصاف به فورد، FCA ایالات متحده – بازوی آمریکایی Stellantis – یک فراخوان مشابه در سال 2024 داشته است. امسال 21 فراخوان صادر کرده است، اگرچه فقط کمی بیش از یک میلیون خودرو را تحت تأثیر قرار داده است. هیوندای و بی‌ام‌و با 11 امتیاز در سال جاری در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند. (فارست ریور، شرکت، با 24 فراخوان، تولید کننده خودروهای RV و موارد مشابه.)

مشکلات کیفیت مدتی است که فورد را درگیر کرده است. این خودروساز در تعداد فراخوان های فردی از سال 2021 در سال 2023 پیشتاز بوده است، البته نه لزوماً در تعداد کل خودروهای فراخوان شده. در هر یک از آن سال‌ها، فورد به طور متوسط ​​بیش از یک فراخوان در هفته داشته است که به طور قابل‌توجهی 68 فراخوان در سال 2022 صادر کرده است. امسال تا کنون، با رکورد حدود 1.3 فراخوان در هفته مطابقت دارد.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، حداقل از این مشکل آگاه است. در کنفرانسی که در فوریه گذشته برگزار شد، او به تحلیلگران گفت که «متأسف است» که زودتر از زمان تصدی خود به مسائل کیفیت رسیدگی نکرده است.



منبع