فورد F-150 اکنون یک بستر آزمایشی برای فناوری رانندگی خودمختار ارتش است


به دلیل چالش‌های فنی و قانونی مهم، خودروهای کاملاً خودمختار هنوز سال‌ها برای مصرف‌کنندگان فاصله دارند. با این حال، همان مشکلات بر روی کامیون‌های خودران در خارج از جاده تأثیری نمی‌گذارد. کودیاک رباتیک اولین پلتفرم نمونه اولیه نظامی خودران این شرکت را به نمایش می گذارد که به فورد F-150 اجازه می دهد بدون انسان پشت فرمان حرکت کند.

کودیاک اولین F-150 خودران خود را در ماه نوامبر به ارتش تحویل داد تا بستر آزمایشی برای نوآوری های آینده باشد. ارتش ایالات متحده در حال ارزیابی فناوری برای مأموریت های شناسایی، نظارت و پرخطر است. گام بعدی پیاده سازی این سیستم بر روی خودروهای هدفمندی است که نیروهای مسلح از آن استفاده می کنند.

کودیاک این کامیون خودران را تنها در شش ماه آماده کرد زیرا فناوری خودرانی را که شرکت قبلاً روی کامیون‌های نیمه‌کامیون آزمایش می‌کرد تطبیق داده بود. کلید این سیستم دیفنس پاد است، برآمدگی هایی که در هر طرف این F-150 مشاهده می کنید. آنها یک راه حل ماژولار هستند، به این معنی که کودیاک می تواند سیستم را با سایر وسایل نقلیه، نه فقط پیکاپ های فورد، تطبیق دهد. نسخه نهایی این فناوری از وسایل نقلیه با مشخصات نظامی استفاده می کند

فقط تغییرات مکانیکی F-150 به تجهیزات خودران اجازه می دهد تا با رایانه های کامیون ارتباط برقرار کنند. همچنین تغییراتی در سیستم تعلیق وجود دارد تا پیکاپ بتواند عملکرد بهتری در خارج از جاده داشته باشد.

سنسورهای دیفنس پاد از ترکیبی از رادار، لیدار و دوربین برای کارکرد خودکار خودرو استفاده می کنند. کودیاک می‌گوید این سیستم می‌تواند در مناطقی با GPS ضعیف عمل کند و کامیون را از میان سنگ‌ها، گرد و غبار، گل و آب عبور دهد. حتی می توان کنترل را از راه دور به دست گرفت یا به سرنشین اجازه داد که به طور معمول رانندگی کند.

کودیاک ادعا می‌کند که سربازان می‌توانند DefencePods را با حداقل آموزش حفظ کنند و به ارتش اجازه می‌دهد در صورت وقوع اتفاقی در طول ماموریت، آنها را ادامه دهند. طبق گزارش ها، تعویض قطعات 10 دقیقه یا کمتر طول می کشد.

فورد در این پروژه شریک نیست. کودیاک این کامیون را صرفاً به دلیل سابقه اثبات شده آن انتخاب کرد.

ناتانیل پارکر، مدیر کل بخش دفاعی و عمومی در کودیاک روباتیک، گفت: “Kodiak F-150 را بر اساس تجزیه و تحلیل گسترده صنعت از بهترین وسیله نقلیه برای استفاده در این برنامه انتخاب کرد.” موتور 1. آنها این پیکاپ را انتخاب کردند زیرا پایه خوبی بود. فضای کافی برای جا دادن کامپیوترهای لازم داشت و می توانست در خارج از جاده عملکرد خوبی داشته باشد.

اساساً، این یک اثبات مفهومی برای ارزیابی نظامی است. در آینده، کودیاک این فناوری را در خودروهای نظامی واقعی اعمال خواهد کرد.



منبع