V8 Raptor سوپرشارژر نسبت به مدل ارزانتر و کمتوان EcoBoost V6 مسافت پیموده شده بنزین کمتری دارد. رپتور غیرآر 15 مایل بر گالن در شهر و 18 مایل بر گالن در بزرگراه را برای امتیاز ترکیبی 16 مایل بر گالن برمی گرداند. EcoBoost V6 قدرت بسیار کمتری تولید می کند و 450 اسب بخار (335 کیلووات) و 510 پوند فوت (691 نیوتن متر) گشتاور از موتور 3.5 لیتری توربوشارژر دوقلو تولید می کند.
این دو کامیون از نظر اندازه چرخ و رینگ نیز متفاوت هستند و فورد از رینگ های 17 اینچی در لاستیک های 37 اینچی استفاده می کند. رم دارای رینگ های 18 اینچی و لاستیک های 35 اینچی است. فورد فاصله بیشتری از زمین دارد و سبکتر است و 5950 پوند (2698 کیلوگرم) وزن دارد در مقایسه با TRX با وزن 6439 پوند (2920 کیلوگرم).
فورد F-150 Raptor R مدل 2023 یک عکس مستقیم در Ram 1500 TRX است. این دو از نظر قدرت موتور تقریباً یکسان هستند و اکنون می دانیم که اعداد مصرف سوخت مشابهی را نیز ارائه می دهند. سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده، رپتور R را با سرعت 15 مایل در هر گالن در بزرگراه و تنها 10 مایل بر گالن در شهر رتبه بندی کرده است. دارای امتیاز ترکیبی 12 مایل بر گالن، همان TRX است. این دو در شهر مسافت پیموده شده مشابهی دارند. با این حال، TRX در بزرگراه یک مایل بر گالن بدتر است.
رام مدل 1500 TRX را برای مدل سال 2021 روانه بازار کرد و فورد رپتور را به عنوان پستترین پیکاپ آفرود در آن زمان از قدرت کنار زد. با این حال، FoMoCo در پیت لین بیکار ننشست، زیرا Ram یک دور پیروزی را طی کرد. این خودروساز شروع به کار روی ارتقای رپتور کرد و یک موتور GT500 که مجددا کالیبره شده و بهینهسازی شده بود را زیر کاپوت قرار داد. نتیجه رپتور R بود که فورد اوایل امسال معرفی کرد.
رپتور R قدرت خود را از یک موتور 8 سیلندر 5.2 لیتری سوپرشارژ که 700 اسب بخار (522 کیلووات) و 650 پوند فوت (868 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند، تولید می کند. قدرت آن در مقایسه با رم کاهش یافته است، که کمی بیشتر از 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر ارائه می دهد – 702 اسب بخار (523 کیلووات) و 650 پوند فوت (881 نیوتن متر) گشتاور. فورد موتور خود را به 10 سرعته اتوماتیک متصل می کند، در حالی که رم از جعبه دنده هشت سرعته خودکار استفاده می کند.