فولکس‌واگن ادعا می‌کند که GTI الکتریکی برای رانندگی سرگرم‌کننده‌تر خواهد بود


نزدیک به یک سال از زمانی که فولکس واگن قصد خود را برای ساخت GTI الکتریکی اعلام کرد می گذرد. شناسه. مفهوم GTI در سال 2026 به یک مدل تولیدی برای بازار اروپا تبدیل خواهد شد. فولکس واگن هات هاچ را در ایالات متحده با قیمت 25000 دلار می خواهد، اما در این مرحله فقط خیال بافی است. در همین حال، همکاران ما در موتور 1 ایتالیا با رئیس بزرگ در ولفسبورگ در مورد اولین GTI بدون موتور احتراقی صحبت کرد.

توماس شافر این فرصت را برای تبلیغات GTI الکتریکی از دست نداد و گفت که سیستم تعلیق و شاسی آن در مقایسه با مدل گازی موجود امروز در سطح بالاتری قرار خواهند گرفت. هدف «تولید خودرویی است که صرفاً مربوط به عملکرد نباشد»، بلکه «تجربه و رانندگی هیجان‌انگیزتر» باشد. این مقام بلندپایه فولکس‌واگن همچنین اشاره کرد که این خودرو دارای صدای الکترونیکی GTI خواهد بود، بنابراین انتظار دارید صدای موتور مصنوعی از طریق بلندگوها پخش شود.

شایان ذکر است شناسه کانسپت GTI یک گلف GTI الکتریکی را پیش‌نمایش نکرد، بلکه یک خودروی کوچک‌تر را نشان داد. نمایشگاه عملکرد محور از IAA Mobility سال گذشته در مونیخ بر اساس ID بود. 2all، هاچ بک برقی سایز پولو. این سوپرمینی هنوز در اروپا به عنوان GTI با موتور احتراقی، 2 لیتری توربو چهار دیگ با قدرت 204 اسب بخار فروخته می شود. قبل از مرگ آن در سال 2023، حتی کوچکتر! GTI همچنان با موتور 1.0 لیتری سه سیلندر توربو با قدرت 115 اسب بخار عرضه می شد.

یکی دیگر از گلف های تمام الکتریکی بعد از مدل مبتنی بر Mk7 تا نزدیک به پایان دهه که قرار است Mk9 عرضه شود، عرضه نمی شود. گلف فعلی Mk8 با موتورهای گازی ممکن است تا سال 2035 زنده بماند زیرا فولکس‌واگن فروش دو نسل همزمان را برای چندین سال رد نمی‌کند. گلف امسال 50 ساله می شود و GTI در سال 2025 به همین نقطه عطف خواهد رسید.

از نظر فنی، Scirocco GTI اولین GTI بود که وارد خط مونتاژ شد. در تابستان 1976 وارد تولید سری شد در حالی که گلف GTI اواخر همان پاییز دنبال شد. با این حال، فولکس‌واگن اولین گلف GTI را در نمایشگاه IAA در فرانکفورت در سال 1975 معرفی کرد.

شفر در سخنرانی در جشن هواداران GTI در ولفسبورگ گفت موتور 1 ایتالیا که فولکس‌واگن می‌تواند «روح DNA» را منتقل کند [of the gasoline GTI] در عصر برق.” او ادامه داد که GTIهایی که از قدرت ICE اجتناب می کنند، “عملکرد بالا و طراحی نمادین” را ارائه می دهند و در عین حال فورا قابل تشخیص خواهند بود. این سه حرف نمادین مخفف هستند. جیرند تیما منnjection اما یک علامت تجاری لوگوی سال گذشته نشان داد که “I” با یک رعد و برق برای خودروهای برقی عملکردی جایگزین خواهد شد.

در همان مصاحبه، رئیس فولکس واگن تاکید کرد که خودروساز آلمانی همچنان می‌خواهد خودروهای الکتریکی تا سال 2030 حداقل 80 درصد از فروش سالانه در اروپا را به خود اختصاص دهند. پذیرفتن خودروهای بنزینی احتمالاً برای مدت طولانی تری از آنچه در ابتدا تخمین زده شده بود باقی می مانند.



منبع