فولکس واگن شاسی بلند کانورتیبل خود را می کشد


فولکس واگن T-Roc Convertible را برای نسل دوم تمدید نخواهد کرد و پورشه ماکان EV را در اواخر این ماه به ما نشان خواهد داد.

این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.

فولکس واگن T-Roc کانورتیبل نسل دومی نخواهد داشت

برخی ممکن است کمی گیج کننده باشند که فولکس واگن یک نسخه کانورتیبل کراس اوور کامپکت T-Roc را چراغ سبز نشان داده است. با این حال، ارقام فروش برای تنها کابریولت فولکس‌واگن وحشتناک نبوده است. این خودرو دومین خودروی پرفروش با روکش تاشو در 11 ماه اول سال 2023 در اروپا بود. کمتر از 11693 دستگاه در قاره قدیم فروخته شد که به اندازه کافی برای T-Cross دراپ تاپ تنها توسط Mini Convertible فروش بیشتری داشت.

با این حال، این هنوز برای تضمین توسعه یک مدل پیگیری کافی نیست. جانشین معنوی گلف کانورتیبل برای دیدن نسل دوم زنده نخواهد ماند. رئیس توسعه فولکس‌واگن که در سال آینده در لاس‌وگاس در جریان نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) 2024 صحبت می‌کرد، گفت که T-Roc جدید که سال آینده عرضه می‌شود، نسخه کابریوی دیگری تولید نخواهد کرد. با سقوط اعلام شده، این بدان معناست که برند فولکس‌واگن بدون کانورتیبل در کارنامه خود باقی می‌ماند، زیرا در سال 2016 از Eos سقف سخت حذف شد.

T-Roc فقط کراس اوور یکی از آخرین فولکس‌واگن‌های جدید خواهد بود که به موتورهای احتراقی مجهز می‌شود، زیرا مارک مستقر در ولفسبورگ متعهد شده است تا سال 2033 در اروپا کاملاً برقی شود. اساساً نسخه کراس اوور گلف، این مدل بر روی MQB سوار خواهد شد. پلتفرم Evo با فیس لیفت آینده این هاچ بک در اواسط چرخه مشترک است. این معماری قبلاً زیربنای تیگوان بزرگتر و همچنین پاسات فقط واگن بوده است.

پورشه Macan EV این ماه رونمایی می شود

پورشه ماکان (2024)

پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی و پر زحمت، نسل دوم Macan سرانجام در 25 ژانویه پوشش خود را از دست خواهد داد. این اعلامیه بی سر و صدا در وب سایت بین المللی پورشه اما بدون جزئیات بیشتر اعلام شد. با این حال، تمام پیش نمایش های رسمی شامل همه چیز از مشخصات فنی گرفته تا نگاهی کامل به فضای داخلی سنگین صفحه نمایش است.

بعید است که Macan EV در کنار مدل بنزینی در کشورهای اتحادیه اروپا فروخته شود که طبق گزارش ها پورشه مجبور به توقف مدل ICE شده است. چرا؟ زیرا ظاهراً مقررات امنیت سایبری آتی را که در اواخر سال جاری در اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد، مطابقت ندارد.

این بدان معناست که مشتریان با مدل صرفاً الکتریکی گیر خواهند کرد، که نوید قدرت 603 اسب بخار و گشتاور 738 پوند فوت (1000 نیوتن متر) را می دهد. این اولین پورشه خواهد بود که بر روی سخت افزار پلتفرم برقی ممتاز (PPE) که با همکاری آئودی ساخته شده است، سوار می شود و نسخه خود را با نام Q6 E-Tron / Q6 E-Tron Sportback به فروش می رساند.

انتظار می رود این SUV ها دارای سیستم چهار چرخ متحرک با موتور دوگانه، سیستم تعلیق بادی، فرمان چرخ های عقب، دمپرهای دو سوپاپ و بسیاری موارد دیگر باشند. پورشه همچنین دیفرانسیل قفل الکترونیکی در عقب، بسته باتری 100 کیلووات ساعتی، حداکثر قدرت شارژ 270 کیلووات، لاستیک‌های متحرک‌تر نسبت به ماکان گازی و توزیع وزن 48:52 را تایید کرده است.



منبع