فولکس واگن مخفیانه یک VR-6 Golf با قدرت 463 اسب بخار ساخت


در طول هشت نسل، فولکس واگن گلف تعداد زیادی از نسخه های خاص را تولید کرده است. مطلوب ترین آنها دارای موتورهای شش سیلندر در بسته بندی بی ادعا بودند. اگرچه نسل VR6 بعد از مدل نسل پنجم به پایان رسید، تیم ولفسبورگ نمونه اولیه گلف Mk6 را با پیشرانه VR-6 ساخت. اگر به مرحله تولید می رسید، همچنان قوی ترین گلف تاریخ بود.

موتور 1 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هات هاچ شش سیلندر مخفی که هرگز به وجود نیامد، با فولکس واگن چت کردم. به گفته انریکو بلتز، رئیس بخش محتوا، ارتباطات کلاسیک و روابط رسانه ای، گلف Mk6 با VR-6 یک نسخه منحصر به فرد بود که در سال 2009 ساخته شد. این پیشروی گلف R (Mk6) بود و دارای یک موتور 3.2 لیتری بود. موتور از تیم مسابقه موتور اسپورت Rothe. آسیاب شش سیلندر بر اساس همان موتوری بود که گلف R32 (Mk5) را تامین می کرد.

در حالی که موتور اصلی تنفس طبیعی 247 اسب بخار قدرت داشت، تکامل آن برای تولید 463 اسب بخار ماساژ داده شد. گشتاور نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت، از 236 پوند بر فوت به 384 پوند فوت. همانطور که می توانید تصور کنید، VR-6 با اسم رمز “BUB” دستخوش تغییرات زیادی شد تا اومف اضافی را استخراج کند. ارتقاء قابل توجه شامل توربو شارژر Garret GT35، پیستون های سفارشی، منیفولد ورودی جدید، انژکتورهای مختلف و لوله های فشار جوش دستی آلومینیومی بود. در اینجا لیست کامل مودها آمده است:

  • موتور بدنه R32 کد حرف BUB
  • پیستون Rothe Motorsport با کاهش تراکم
  • نسبت تراکم 8.5:1
  • میل لنگ با بهینه سازی وزن متعادل شده است
  • میل بادامک Schrick
  • ماشینکاری سر سیلندر
  • سوپاپ های اگزوز Rothe Motorsport
  • منیفولد اگزوز چدن Rothe Motorsport
  • منیفولد ورودی Rothe Motorsport
  • توربو شارژر Garret GT35
  • مکش آلومینیوم 80 میلی متری جوش دستی
  • لوله های فشار 60 میلی متری آلومینیومی با جوش دستی
  • اینترکولر Rothe Motorsport جوش دستی
  • لوله شلوار با سیستم اگزوز Rothe Motorsport 89mm فولاد ضد زنگ
  • صدا خفه کن عقب با کنترل فلپ
  • انژکتور Rothe Motorsport
  • کانال هوای Rothe Motorsport ساخته شده از GRP

این گلف Mk6 گریزان بیشتر از موتور شش سیلندر آن بود. فولکس‌واگن ترمزهای جلوی یک آئودی RS6 و چرخ‌های 19 اینچی را از یک لامبورگینی به آن داد. علاوه بر این، این هاچ بک جمع و جور پرچرب یک کیت تعلیق Bilstein B16 و یک فضای داخلی کمی تغییر یافته دریافت کرد. کابین از آلکانترا پوشیده شده بود و داشبوردی با روکش چرمی با دوخت های تزئینی متضاد داشت.

اعداد عملکردی فاش نشده است، اما با توجه به قدرت بالا و وزن نسبتاً پایین 3000 پوندی، خودرو باید یک موشک جیبی باشد. با اضافه کردن یک سیستم چهار چرخ متحرک و یک جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته، گلف VR6 (Mk6) خواب مناسبی خواهد بود. مدل نسل پنجم با DSG زمانی که در آن روز توسط مجلات آزمایش شد، شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را در کمتر از شش ثانیه انجام داد. فولکس واگن به ما گفت که این نمونه اولیه ناشناخته می تواند بیش از 155 مایل در ساعت سرعت بگیرد.

فولکس واگن گلف Mk6 با موتور VR-6

در مورد اتفاقی که برای این خودرو افتاد، قبل از تبدیل شدن به عضو دائمی ناوگان کلاسیک فولکس واگن، مدتی در داخل مورد استفاده قرار گرفت. این برند آلمانی تصمیم گرفته تا گلف VR6 (Mk6) را به عنوان بخشی از مدل 50 کشف کند.هفتم جشن های سالگرد در جشنواره GTI Fanfest در ولفسبورگ بین 26 تا 28 ژوئیه به صورت عمومی نمایش داده خواهد شد.

در همین حال، گلف بی‌نظیر اخیراً در ویدئویی از آن به نمایش درآمد هال77 با بازی توماس شافر، رئیس فولکس واگن. نمونه اولیه VR-6 به داینو متصل شده بود، جایی که 457 اسب بخار قدرت و 392 پوند فوت تولید می کرد، بنابراین قدرت کمی کمتر اما گشتاور کمی در مقایسه با رتبه کارخانه.

شایان ذکر است این آخرین گلف ساخته شده توسط فولکس واگن با موتور VR-6 نبود. هنگامی که ما یک مروری از 10 مفهوم جالب بر اساس گلف انجام دادیم، به کانسپت Golf Design Vision GTI 2013 با یک VR-6 با دو توربوشارژر برای بیش از 500 اسب بخار اشاره کردیم. چند سال بعد، گلف GTI Supersport Vision Gran Turismo 2015 با VR-6 با 503 اسب بخار در نظر گرفته شد.

اگرچه گلف بعد از Mk6 به موتورهای چهار و سه سیلندر کاهش یافت، شایعات حاکی از آن است که فولکس‌واگن می‌خواست در Mk8 یک موتور پنج سیلندر خطی ایجاد کند. با این حال، ظاهراً آئودی با این تصمیم مخالفت کرد و تصمیم گرفت که واحد 2.5 لیتری فقط به خودروهای RS فشرده آن نیرو بدهد. همانطور که گفته شد، موتور پنج سیلندر در نهایت به یک محصول غیر آئودی تبدیل شد زیرا Cupra Formentor VZ5 از پیشرانه قدرتمند Ingolstadt استفاده می کند. همچنین در KTM X-Bow کمتر شناخته شده است.

مدل‌ها و نمونه‌های اولیه تولید VR6 بزرگترین موتوری را که فولکس‌واگن در گلف تولید کرده بود، نداشتند. این عنوان متعلق به GTI W12-650 است، یک مفهوم مضحک موتور وسط با قدرت 641 اسب بخار، بر اساس نسل Mk5. این خودرو در سال 2007 با یک واحد 6.0 لیتری بنتلی کانتیننتال GT، همراه با یک جفت توربو و ترمزهای جلو آئودی RS4 رونمایی شد. محور عقب و ترمزها از یک لامبورگینی گالاردو گرفته شده است.

همانطور که مطرح است، Mk8 آخرین نمونه از نسل گلف با موتورهای احتراقی است. فولکس‌واگن قبلاً اعلام کرده بود که Mk9 در سال 2028 در پلتفرم سیستم‌های مقیاس‌پذیر (SSP) وارد بازار کاملاً الکتریکی خواهد شد.



منبع