فولکس واگن میلیاردها دلار برای موتورهای احتراقی هزینه می کند علیرغم اینکه می گوید فناوری قدیمی است


منصفانه است که بگوییم انتقال به خودروهای برقی آنطور که برخی خودروسازان پیش بینی کرده بودند پیش نمی رود. چندین خودروساز در حال به تاخیر انداختن اهداف عالی خود برای تبدیل شدن به صرفاً الکتریکی در آینده قابل پیش بینی هستند. در سال گذشته، فولکس واگن تخمین زد که خودروهای برقی تا پایان دهه 80 درصد از فروش سالانه در اروپا را به خود اختصاص خواهند داد. استقبال اینچنینی از مدل‌های ID، فولکس‌واگن را بر آن داشته تا در استراتژی خود تجدیدنظر کند.

از 180 میلیارد یورو (196 میلیارد دلار) که در سال 2023 عمدتاً برای نسل بعدی خودروهای برقی کنار گذاشته شده است، این برند آلمانی اکنون از یک سوم برای ادامه توسعه موتورهای احتراقی استفاده خواهد کرد. آرنو آنتلیتز، مدیر مالی و مدیر عملیاتی گروه فولکس واگن، این خبر را اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد تقریباً 60 میلیارد یورو (65 میلیارد دلار) برای “رقابت نگه داشتن خودروهای احتراقی خود” هزینه کند.

سخنرانی در مراسمی که توسط رویترز در مونیخ، CFO و COO اضافه کردند که “آینده الکتریکی است، اما گذشته تمام نشده است. یک سوم است و یک سوم باقی خواهد ماند.” این یک انحراف کامل از برنامه قبلی اعلام شده در اواخر سال 2022 برای ساخت و فروش فقط خودروهای الکتریکی در اروپا از سال 2033 است.

سال گذشته، رئیس برند فولکس‌واگن، توماس شافر، از ICE به عنوان «فناوری قدیمی» در زمینه سوخت‌های الکترونیکی یاد کرد. او بحث های پیرامون سوخت های مصنوعی را چیزی جز “صدای غیر ضروری” توصیف کرد. این در حالی است که برند پورشه همکار گروه فولکس‌واگن به طور فعال در تولید سوخت مصنوعی در کارخانه‌ای در شیلی مشارکت دارد.

دیگر برندهای گران‌قیمت امپراتوری فولکس واگن نیز چگونگی تکامل سوخت‌های پایدار را زیر نظر دارند. بوگاتی حتی به فکر طراحی جایگاه‌های سوختی است که می‌توانند در خانه مالک نصب شوند و با سوخت مصنوعی پر شوند. لامبورگینی معتقد است که موتور احتراقی را می توان با کارکردن آن با چیزی غیر از سوخت های فسیلی نجات داد. بنتلی همچنین در حال بررسی سوخت‌های تقریباً بدون کربن است.

بنتلی در مورد برند مستقر در کرو، هدف خود را برای تبدیل شدن به خودروهای برقی تا سال 2030 عقب انداخته و سه سال آن را به تاخیر انداخته است. به طور مشابه، فورد دیگر فکر نمی کند تا سال 2030 در اروپا کاملاً برقی باشد. استون مارتین اخیراً مسیر خود را نیز تغییر داده است و تا دهه آینده به تولید خودروهای با موتورهای احتراقی ادامه خواهد داد.

واضح است که شرکت‌های خودروسازی بیشتر و بیشتری در حال ارزیابی مجدد استراتژی‌های EV خود هستند، زیرا مردم هنوز مایل به کنار گذاشتن ICE نیستند. خودروسازان به دلیل سخت‌تر شدن قوانین آلایندگی، به سرمایه‌گذاری برای پاک‌تر کردن موتورهای گازی نیاز دارند. در عین حال، تهاجم الکتریکی از چین باعث نگرانی بازیگران جهانی شده است.



منبع