- گروه فولکس واگن در حال بررسی تعطیلی دو کارخانه تولیدی در درسدن و اسنابروک است.
- این دو کارخانه VW ID.3، VW T-Roc Cabriolet و هر دو نسخه پورشه 718 را میسازند.
- فروش خودروهای برقی گروه فولکس واگن تا نیمه اول سال 2024 بیش از 15 درصد در اروپا و ایالات متحده کاهش یافته است.
سال 2020 برای خودروسازان آسان نبوده است. در حال حاضر، گروه فولکس واگن در حال بررسی برخی اقدامات شدید برای کاهش هزینه ها است. طبق گزارش ها، این شرکت مستقر در آلمان در حال بررسی تعطیلی دو کارخانه در کشور خود است – چیزی که از زمان تأسیس شرکت قبل از جنگ جهانی دوم در سال 1937 رخ نداده است.
بنا به گفتهها، تأسیسات در درسدن و اسنابروک در حال حاضر به عنوان کاندیدای تعطیلی در حال بررسی هستند. اتوموبیل. در Osnabruck، کارخانه گسترده در حال حاضر Porsche 718 Boxster و Cayman را می سازد، خودروهایی که به زودی از تولید خارج می شوند. با این حال، این تاسیسات 105 هکتاری فولکس واگن T-Roc کابریولت، محبوب ترین کانورتیبل جریان اصلی اروپا را نیز می سازد. با این حال، این هنوز یک وسیله نقلیه خاص است، با 6110 فروش در نیمه اول سال 2024. کارخانه در درسدن، که به طور گسترده به عنوان کارخانه شفاف شناخته می شود، به طور قابل توجهی کوچکتر است. در سال 2002 برای ساخت Phaeton افتتاح شد و در حال حاضر ID.3 را می سازد.
علاوه بر تعطیلی، برنامه امنیت شغلی این شرکت نیز تحت نظارت است. در سال 1994 تأسیس شد و برای جلوگیری از کاهش مشاغل تا سال 2029 طراحی شد. همانطور که ممکن است تصور کنید، اتحادیه کارگری مستقر در آلمان IG Metall از هیچ یک از این موارد خوشحال نیست. توماس شافر، مدیرعامل برند فولکس واگن به رسانه های آلمانی گفت که وضعیت “بسیار متشنج است و نمی توان با اقدامات ساده کاهش هزینه ها بر آن غلبه کرد.”
عجیب است که این خبر در حالی منتشر می شود که گروه فولکس واگن اعداد فروش تا حد زیادی مثبت را در نیمه اول سال 2024 گزارش می کند. بازار اروپا نسبت به سال 2023 1.9 درصد افزایش یافته است، در حالی که فروش ایالات متحده برای این گروه 3.0 درصد افزایش یافته است. اوضاع در آمریکای جنوبی حتی با 15.4 درصد بهتر بود، اما در آسیا، این گروه افت 8.2 درصدی را ثبت کرد.
داستان بزرگتر در اینجا می تواند عدم اطمینان در بازار خودروهای برقی باشد. فروش بسیاری از برندها درست زمانی که برنامههای توسعه الکتریکی آغاز شد کاهش یافت و گروه فولکس واگن – که روی آیندهای تمام الکتریکی شرطبندی میکند – با مشکل مواجه است. در نیمه اول سال 2024، این شرکت کاهش 15.2 درصدی در فروش خودروهای برقی در اروپا و 15.4 درصدی در ایالات متحده را گزارش کرد.