فیات مسیر معکوس را طی می کند، موتور گازی را به 500 برمی گرداند


شایعات درست بودند – فیات تأیید کرده است که آخرین 500 موتور احتراقی خواهد داشت. این هاچ بک کوچک علیرغم اینکه صرفاً به عنوان یک خودروی برقی شهری بدون هیچ حرفی در مورد نوع ICE عرضه می شود، قدرت بنزینی خواهد داشت. شرکت مادر Stellantis اعلام کرده است که یک مدل هیبریدی 500 از سه ماهه اول 2026 در کارخانه Mirafiori ایتالیا ساخته خواهد شد.

اگر بخواهیم منصف باشیم، 500 از نظر فنی هرگز موتور احتراقی خود را از دست نداد، زیرا فیات همچنان مدل نسل قبلی خود را در خارج از ایالات متحده به عنوان هیبریدی می فروشد. در آمریکای شمالی، خودروهای با اندازه یک پینت صرفاً یک امر EV است. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا مدل ICE راهی ایالات متحده خواهد شد، جایی که قطعا ارزان تر از EV گران قیمت خواهد بود. به عنوان تازه‌تر، 500e 2024 قبل از آپشن‌ها، قیمت گزافی 34095 دلار دارد.

بدیهی است که سرد شدن بازار خودروهای برقی، خودروسازان را مجبور می‌کند تا برنامه‌های خود را تغییر دهند و از پیشرانه‌های معمولی برای فروش خودرو استفاده کنند. بسیاری تصور می‌کردند خودروهای الکتریکی دیر یا زود جایگزین مدل‌های ICE خواهند شد، اما با کاهش تدریجی مشوق‌های EV و حتی در برخی موارد حذف، مردم در حال بررسی گزینه‌های خود هستند.

با داشتن موتور گازسوز 500 جدید، جالب است که ببینیم آیا Abarth 500e با عملکرد بالا با یک مدل هیبریدی نیز همراه خواهد شد. همانند مدل نسل قبلی با نشان فیات، آبارث همچنان 500 اسپرت را با موتور معمولی به فروش می رساند.

چندین سال پیش، فیات اعلام کرد که تا پایان این دهه کاملاً الکتریکی خواهد شد. با این حال، مشخص نیست که آیا این هنوز هم اتفاق می افتد یا خیر. سایر برندها نیز جاه طلبی های خود را در زمینه خودروهای برقی فراتر از سال 2030 عقب انداخته اند که جدیدترین نمونه آن فورد اروپا است.

در اخبار مرتبط، Stellantis همچنین قصد دارد نسخه هیبریدی از جیپ کامپس را در کارخانه ملفی ایتالیا بسازد. جزئیات بیشتری منتشر نشده است، اما ما امیدواریم که بر اساس مدل نسل سوم ساخته شود. کراس اوور کنونی از سال 2016 عرضه شده است، بنابراین کمی طولانی شده است.

این خودروساز ایتالیایی در مورد خودروهای قدیمی که در اطراف هستند، فروش پاندا را تا سال 2029 رد نمی‌کند، یعنی زمانی که 18 سال از عمر آن می‌گذرد. این خودرو به صورت مسالمت آمیز با مدل نسل بعدی که قرار است در 11 ژوئیه به مناسبت 125 سالگی فیات معرفی شود، همزیستی خواهد داشت.



منبع