AMG کار غیرقابل تصوری را انجام داد و تعداد سیلندرها را در C63 به نصف کاهش داد و V-8 قدرتمند را بازنشسته کرد تا جایی برای یک موتور چهار سیلندر باز شود. واحد 2.0 لیتری توربوشارژ جدید به دلیل کوچک سازی چشمگیر انتقادات قابل توجهی را برانگیخته است. سوئیچ از M177 ارجمند Affalterbach به M139l کوچکتر، استقبال گرمی را ایجاد کرده است. با این حال، رئیس AMG مطمئن است که ما این کار را خواهیم کرد (در نهایت) خود را با چهار ضربه گرم کنید.
صحبت کردن با اتوموبیل، مرد مسئول بخش عملکرد مرسدس گفت که “برای برخی از مشتریان، آنها زمان می برند تا واقعاً برای این فناوری هیجان زده شوند.” به گفته مایکل شیبه، این کارخانه که به صورت طولی نصب شده است، اساساً نسخه ارتقا یافته موتور نصب شده به صورت عرضی که در خودروهای جمع و جور “45” یافت می شود، مشتریان جدیدی را به ارمغان آورده است. او AMG را به عنوان یک برند فناوری توصیف میکند، بنابراین این بدان معنا نیست که همه خودروها باید یک V-8 بزرگ داشته باشند.
مدیر اجرایی به مردم توصیه می کند که “مهم است که وقتی صحبت از فناوری می شود، ذهن باز داشته باشید.” مجموعه 2 لیتری هیبریدی پلاگین نه تنها در سدان و واگن C63 بلکه در GLC63 و GLC63 کوپه نیز دیده می شود. علاوه بر این، مرسدس AMG نسخهای از موتور گازسوز چهار سیلندر را در GT43 و SL43 نصب کرده است، اما این دو هیبریدی پلاگین نیستند.
با وجود شایعات در مورد بازگشت احتمالی C63 به V-8، شیبه این گزارش ها را در سال گذشته رد کرد. هشت سیلندر زیر کاپوت C63 یا E63 بزرگتر برای آن موضوع باز نمی گردند. دومی هنوز به شکل نسل جدید خود معرفی نشده است، اما انتظار میرود که دارای یک مجموعه پلاگین هیبریدی با شش خطی باشد. از آنجایی که E53 کوچکتر از قبل دارای شش سیلندر است، برای این پرچمدار عجیب است که موتور احتراقی کوچکتری داشته باشد.
اتوموبیل از Schiebe در مورد انتخاب موتور برای CLE63 سوال کرد که در اصل جایگزینی برای مدل های دو در C63 و E63 خواهد بود. بدون ارائه جزئیات، مدیران ارشد AMG اظهار داشتند که آنها “تصمیم درستی گرفته اند” و همه ما در هنگام عرضه آن “هیجان زده” خواهیم بود. گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که CLE63 در ابتدا قرار بود فقط چهار سیلندر داشته باشد، اما ظاهراً اکنون یک موتور گازی بزرگتر در نظر گرفته شده است.
جنجال با C63 شروع شد و AMG میتوانست ضربه را کاهش دهد اگر خودرو پس از از دست دادن موتور بزرگ سبکتر میشد. با این حال، در 4749 پوند، به دلیل اجزای هیبریدی اضافی، در واقع حدود 850 پوند از مدل نسل قبلی سنگینتر است.
در مصاحبه با تخت گاز سال گذشته، Schiebe اظهار داشت که AMG به موتور چهار سیلندر برقی خود متعهد است زیرا “بسیار بسیار پیشرفته” است و این شرکت به هیبریدی های عملکردی اعتقاد دارد. مبادا فراموش کنیم که S63 پسر بزرگ نیز یک PHEV اسپرت است و نسخه های برتر GT Coupe، GT 4-Door Coupe و SL نیز همینطور هستند.
این فناوری جدید دارای قیمت اولیه 85050 دلار برای C63 است. این باعث میشود که آن را نزدیک به 8000 دلار گرانتر از BMW M3 با جعبهدندهی شش خطی «قدیمی» و گیربکس دستی کند. از طرف دیگر، M3 Competition با xDrive و گیربکس اتوماتیک تنها 1425 دلار بیشتر از C63 قیمت دارد. هر دو به عنوان واگن ارائه می شوند، اما متاسفانه در ایالات متحده نه.