با شروع تولید به زودی، دوج قیمت شارژر بحث برانگیز Daytona EV را تایید کرد. طرفداران خودروهای عضلانی این را دوست ندارند. شارژر Daytona R/T مدل 2024 از 61950 دلار شروع می شود، در حالی که قیمت بسته Scat 75185 دلار خواهد بود.
برای راه اندازی خودرو، Charger Daytona R/T به صورت استاندارد با “بسته ارتقاء مرحله 1 اتصال مستقیم” با خروجی 496 اسب بخار و گشتاور 404 پوند فوت از موتورهای الکتریکی جلو و عقب خود عرضه می شود. Scat Pack دارای پکیج استاندارد «Stage 2» با قدرت خروجی 670 اسب بخار و 627 پوند فوت است.
هر دو تریم در صورت اجاره واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی خواهند بود، اما مفهوم اینجا این است که Charger Daytona استانداردهای فدرال را برای اعتبار مالیاتی کامل هنگام خرید برآورده نمی کند. مشخص نیست که خریداران Charger Daytona واجد شرایط چه چیزی هستند، در صورت وجود.
مهم نیست که چگونه آن را برش دهید، هر دو نسخه Charger Daytona بسیار گران هستند. چلنجر R/T 2023 43245 دلار قیمت دارد در حالی که R/T Scat Pack 50860 دلار قیمت دارد. حتی آخرین نسخه Challenger Hellcats، SRT Hellcat Jailbreak با قیمت 72890 دلار شروع شد.
بدیهی است که مدل های جدید Charger Daytona بسیار مدرن تر و مجهزتر هستند. و هر دو از پیشینیان گازسوز خود قدرتمندتر هستند. اما مقایسه مناسبتر برای Charger Daytona R/T جدید Scat Pack قدیمی است و Scat Pack جدید از نظر قدرت به Hellcat قدیمی نزدیکتر است. با نگاهی به این موضوع، خودروهای الکتریکی جدید بسیار گرانتر از مدلهای قدیمیتر و احتمالاً مطلوبتر هستند.
با توجه به اینکه هر دو مدل Charger Daytona در زمان عرضه دارای بسته ارتقاء اتصال مستقیم هستند، نمیدانیم که آیا مدلهای ارزانتر و کمقدرتتر در خط تولید وجود خواهد داشت. Scat Pack همچنین دارای یک «بسته مسیر» استاندارد است که شامل ترمزهای پیستون ثابت برمبو، دمپرهای تطبیقی، صندلیهای ارتقا یافته، و یک ثبتکننده داده ویدیویی است که میتواند هم مسیرهای جادهای و هم درگ استریپ را ضبط کند.
بسته های آپشن شامل گروه پلاس 4995 دلاری است که تعدادی تجملات از جمله تریم داخلی ارتقا یافته، سیستم دوربین 360 درجه، درب عقب برقی و برای R/T، چرخ های 20 به جای 18 اینچی را اضافه می کند. بسته Sun and Sound سقف شیشه ای و سیستم صوتی Alpine را با قیمت 2495 دلار اضافه می کند، در حالی که R/T و Scat Pack بسته های آپشن خاص خود را نیز دریافت می کنند.
تولید دو درب به زودی آغاز می شود، در حالی که مدل های چهار درب Charger Daytona در نیمه اول سال آینده از خط مونتاژ خارج خواهند شد. چارجر گازسوز که دارای شش توربو دوقلو مستقیم استلانتیس است، تولید خود را در نیمه دوم سال 2025 آغاز خواهد کرد.
دوج در اینجا با یک نبرد سخت روبرو است، و اگر من را باور نمی کنید، فقط به نظرات رسانه های اجتماعی در پست های این برند نگاه کنید. بسیاری از طرفداران خودروهای عضلانی خودروهای برقی را نمیخواهند، و این واقعیت که مدلهای چارجر دیتونا بسیار گرانتر از مدلهای قبلی خود هستند کمکی نمیکند.