لامبورگینی اوروس از روی کاپوت فراخوانی شد که می‌توانست با سرعت بالا جدا شود


لامبورگینی در حال فراخوانی برای شاسی بلند اوروس است زیرا کاپوت آن ممکن است باز شود یا از خودرو جدا شود. این فراخوان که شامل مدل‌های Urus Performante و Urus S مدل‌های 2023-2024 می‌شود، بر 2133 خودرو تأثیر می‌گذارد، اما این خودروساز معتقد است که تنها دو درصد آن‌ها این نقص را دارند.

مشکل مربوط به پرچ های ضربه زننده کاپوت است. لامبورگینی کشف کرد که میخ های پرچ که ضربه گیر را به وسیله نقلیه محکم می کند ممکن است به دلیل فرآیند تولید ناسازگار در یک تامین کننده، تغییر شکل کافی نداشته باشد.

در سرعت های بالاتر از 94 مایل در ساعت، این مشکل می تواند باعث ایجاد شکاف های کوچک بین کاپوت و سپر جلو شود. افزایش جریان هوا می تواند مکانیسم قفل را تحت فشار قرار دهد و باعث از کار افتادن آن شود. کاپوت ممکن است به عقب برگردد و دید راننده را مخفی کند و به شیشه جلو آسیب برساند. کاپوت همچنین می تواند به طور کامل از خودرو جدا شود و خطری برای سایر رانندگان در جاده ایجاد کند.

لامبورگینی برای اولین بار در آگوست گذشته از یک مشکل احتمالی مطلع شد. دو ادعای گارانتی در اروپا در مورد ناهماهنگی کاپوت و گلگیر Urus دریافت کرده بود، بنابراین تحقیقاتی را با تامین کننده آغاز کرد. این خودروساز نتوانست هیچ مورد اضافی پیدا کند و با تامین کننده خود برای بهبود روند تولید کار کرد.

به سرعت به فوریه، زمانی که یک اوروس در اندونزی دچار جدا شدن کامل کاپوت با سرعت بالا شد. لامبورگینی تحقیق دیگری را آغاز کرد و میخ پرچ معیوب چفت را کشف کرد.

لامبورگینی از اواخر ژوئن و اوایل جولای به مشتریان آسیب دیده اطلاع رسانی خواهد کرد. این به مالکان دستور می دهد تا SUV های خود را برای بازرسی به یک فروشنده ببرند. برای رفع این مشکل، خودروساز می‌تواند کاپوت را تعمیر کند، صفحه پشتیبانی ضربه‌گیر یا هر دو را نصب کند. این تامین کننده در اوایل فوریه شروع به ساخت قطعات قوی تر برای لامبورگینی کرد تا از آنها استفاده کند.



منبع