لامبورگینی با نمایش مفهوم اصلی هوراکان استراتو را آزار می دهد


لامبورگینی هوراکان استراتو در تاریخ 30 نوامبر در آرت بازل در میامی بیچ فلوریدا عرضه خواهد شد. تنها چند روز مانده به نمایش، این خودروساز به مفهوم اصلی این سوپراسپرت آماده آفرود نگاه می کند.

Rouven Mohr، مدیر ارشد فنی Automobili Lamborghini گفت: “Sterrato یکی از پروژه هایی است که به قلب من نزدیک است.” ما در Nardò در Strada Bianca آزمایش می‌کردیم و برخی از ما این ایده را داشتیم که یک هوراکان قدیمی و اصلاح‌شده را نیز در این مسیر خاکی برانیم. عصر بعد از اولین آزمایش، من در حال صرف شام با Maurizio Reggiani و Mitja بودم. بورکرت و ما ایده ایجاد یک خودرو در نیمه راه بین هوراکان و اوروس را توضیح دادیم.هدف آنقدر ایجاد یک وسیله نقلیه آفرود نبود، بلکه یک خودروی فوق‌العاده اسپرت بی‌سابقه برای همه شرایط سطحی بود. بنابراین ما نمونه اولیه را ساختیم. ، یک ماشین واقعاً باورنکردنی: رانندگی در جاده های خاکی و با یک رالی واقعی بسیار سرگرم کننده است. اکنون، من افتخار می کنم که تولد نسخه قطعی را می بینم که مشتریان ما را نیز بسیار خوشحال می کند.”

کانسپت استراتو در ژوئن 2019 معرفی شد. در آن زمان، لامبورگینی ادعا کرد که هیچ برنامه ای برای ساخت این مدل ندارد. هوراکان ویژه دارای ارتفاع سواری 1.85 اینچ (47 میلی متر) بلندتر از استوک بود. مسیر جلو و عقب 1.18 اینچ (30 میلی‌متر) عریض‌تر بود، و شعله‌های گلگیر موقعیت وسیع‌تری را پوشانده بودند. چرخ‌های 20 اینچی دارای دیواره‌های جانبی بلندتر و الگوی آج کلفت‌تر برای کشش بهتر در خارج از جاده نسبت به لاستیک معمولی این سوپراسپرت در خیابان بودند.

در شکل مفهومی، استراتو از موتور 640 اسب بخاری هوراکان اوو (477 کیلووات) 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده می کرد. همچنین دارای سیستم چهار چرخ متحرک با بردار گشتاور و فرمان چهار چرخ بود.

لامبورگینی با تقویت قاب جلو و رکاب های کناری استراتو را در شرایط ناهموار توانمندتر کرد. صفحات اسکید از اجزای مکانیکی محافظت می کردند. بدنه همچنین دارای یک جفت میله نور LED بر روی دماغه و یک عدد عریض تر روی سقف بود.

مشخصات تولید Sterrato (در بالا) کمی متفاوت از مفهوم به نظر می رسد. مهمتر از همه، میله نور روی سقف از بین رفته است. در عوض، این شرکت یک قفسه و یک اسکوپ برای هدایت هوا به موتور در آنجا تعبیه کرده است. فاسیای عقب با زاویه ای تند به سمت بالا متمایل می شود تا ظاهری تهاجمی داشته باشد که باید زاویه خروج را نیز بهبود بخشد.

ما هنوز عکسی از داخل جاده استراتو نداریم. این کانسپت دارای رول کیج تیتانیومی، مهارهای چهار نقطه ای، صندلی های پوسته کربنی و پانل های کف آلومینیومی بود.

استراتوی تولیدی آخرین لامبورگینی است که از موتور احتراق تنفس طبیعی بدون هیچ گونه کمک هیبریدی استفاده می کند. قدرت خروجی آسیاب هنوز یک رمز و راز است. مانند کانسپت، انتظار داریم مدل نیز دارای سیستم چهار چرخ متحرک باشد.



منبع