لوتوس خوب کار نمی کند، بچه ها


  • لوتوس زیان خالص 202 میلیون دلاری را برای سه ماهه دوم سال 2024 گزارش کرده است که از 193 میلیون دلار در سال 2023 افزایش یافته است.
  • این ضرر علیرغم افزایش 239 درصدی فروش نسبت به سال قبل رخ می دهد.
  • این شرکت قصد دارد از استراتژی جدیدی برای بهینه سازی ساختار داخلی خود استفاده کند و محصولات را برای بازارهای جهانی تنظیم کند تا جریان نقدی تا سال 2026 مثبت شود.

هجوم لوتوس به سمت خودروهای الکتریکی شروعی دشوار داشته است. در حالی که نتایج مالی برای نیمه اول سال 2024 نشان دهنده افزایش قابل توجهی در تحویل نسبت به سال گذشته است، این شرکت پیش بینی تحویل خود را بیش از 50 درصد کاهش داده است. در همین حال، ضررهای آن فقط در حال افزایش است.

Lotus Technology، شرکت سهامی عام که از گروه لوتوس که مسئولیت ساخت و فروش خودرو را برعهده دارد، پیش از این انتظار داشت حدود 26000 خودرو را در سال جاری تحویل دهد.

لوتوس تک در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد گفت: پس از ارزیابی شرایط بازار در حال تحول و عدم قطعیت های ناشی از سیاست های تعرفه ای جدید در ایالات متحده و اتحادیه اروپا، این شرکت هدف تحویل خود را برای سال 2024 به 12000 دستگاه تغییر داده است.

این شرکت در سال جاری تاکنون 4873 خودرو در سراسر جهان فروخته است که نسبت به سال 2023 افزایش 239 درصدی داشته است. این برند در سال 2024 تاکنون 2389 خودروی سدان و شاسی بلند فروخته است که در سال 2023 تنها 871 دستگاه از آن به فروش رسیده است.

نیلوفر آبی
نیلوفر آبی 2024

تحویل خودروی اسپرت گازسوز لوتوس امیرا نیز در نیمه اول سال جاری افزایش یافته است. لوتوس در سال 2024 تاکنون 2484 دستگاه فروخته است که این رقم در سال قبل از آن فقط 568 دستگاه بود. این احتمالاً به دلیل توانایی این شرکت برای شروع تحویل در ایالات متحده پس از سال ها توقف مرتبط با انتشار گازهای گلخانه ای است.

علیرغم جهش عظیم در درآمد همراه با فروش – 225 میلیون دلار برای سه ماهه در مقابل فقط 111 میلیون دلار در سال گذشته – ضرر خالص لوتوس تنها افزایش یافته است. زیان 202 میلیون دلاری در سه ماهه سال گذشته از 193 میلیون دلار افزایش داشته است. این شرکت می‌گوید این افزایش ناشی از هزینه‌های فروش و بازاریابی مربوط به گسترش آن است اخبار خودرو.

خوشبختانه همه امیدها از بین نمی رود. لوتوس طرحی به نام «Win26» را راه‌اندازی کرد که به عنوان استراتژی «بهینه‌سازی بیشتر فرآیندها و ساختارهای داخلی، اجرای اقدامات هزینه کلی، و تنظیم مجدد برنامه‌های محصول خود برای پاسخگویی به بازارهای متنوع جهانی» توصیف می‌شود، با هدف دستیابی به جریان نقدی عملیاتی مثبت. و EBITDA در سال 2026.

با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، تنها زمان نشان می دهد که آیا این برند می تواند اوضاع را تغییر دهد یا خیر.



منبع