
بروزرسانی: 07 فروردین 1404
لوتوس عرضه خودروی اسپرت برقی را به تعویق انداخت و ممکن است مدل هیبریدی Emira رخ دهد
در ابتدای سال، لوتوس اعلام کرد که تا قبل از پایان دهه، Emera را با یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی جایگزین خواهد کرد. با این حال، پس از اینکه این برند بریتانیایی متوجه شد که انتقال به خودروهای الکتریکی بیش از حد انتظار اولیه طول می کشد، عرضه خودروی بدون آلایندگی «Type 135» اکنون به تعویق افتاده است. برند متعلق به جیلی قبلاً از هدف خود که تا سال 2028 کاملاً برقی باشد، عقب نشینی کرده است. چرخه عمر آن قابل افزایش است.
\nپرسیده شده توسط اتوموبیل دن پالمر، مدیرعامل اروپایی این شرکت، این امکان را رد نکرد که آیا یک شاهزاده خانم هیبریدی امکان پذیر است یا خیر: "در دنیای امروزی؟ "هرگز نگو هرگز" قانون فعلی است زیرا ما باید باز باشیم و بفهمیم بازار چه می خواهد و همچنین فناوری موجود به ما در آن زمان." "پس امکان ایجاد موتورهای هیبریدی وجود دارد."
\n
هنوز زود است که بگوییم امیرا چه نوع هیبریدی خواهد بود. با این حال، لوتوس در اوایل ماه جاری اعلام کرد که قصد دارد خودروهای هیبریدی را روانه بازار کند. مهندسان همچنین در حال کار بر روی افزایش برد هستند زیرا موتور بنزینی به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند. در سناریوهای خاص، مانند رانندگی با سرعت های بالاتر بزرگراه، وسیله نقلیه به شدت با موتور احتراقی کار می کند. این فناوری "Hyper Hybrid" نامیده شده است.
\nو فراموش نکنیم که Emera موتورهای خود را از سایر خودروسازان قرض گرفته است. مدل پایه از واحد 2.0 لیتری توربو بنزینی AMG استفاده می کند. بخش Affalterbach مرسدس بنز M139 چهار سیلندر را با طعم هیبریدی ملایم در 35 خودروی جمع و جور خود و به عنوان یک هیبریدی پلاگین در C63 و همچنین GLC63 ارائه می دهد. موتور 3.5 لیتری V6 با کد «2GR-FE» از تویوتا تهیه شده و قبلاً برقی شده بود.
\nاگر لوتوس تصمیم بگیرد پرنسس را هیبرید کند، به این معنی است که وزن خودرو قطعا افزایش خواهد یافت. با دیدن نیمه پر لیوان، حداقل مدت بیشتری در فروش باقی خواهد ماند. در حالی که تنظیمات برق آمیز دقیقاً برعکس رفتار کالین چپمن «ساده سازی و سپس سبکی اضافه کن» است، این یک شر ضروری است. مقررات آلایندگی در سرتاسر جهان سخت تر می شود، بنابراین برای اینکه یک خودروی اسپورت بقای خود را حفظ کند، نیاز به تنظیمات هیبریدی دارد تا با آنها مطابقت داشته باشد.
\n
از نظر مشتریان لوتوس، به هر حال، یک Emira هیبریدی به احتمال زیاد جذاب تر از یک جانشین الکتریکی خواهد بود. حداقل یک موتور احتراقی پشت صندلی ها وجود دارد، درست است؟ منطق به ما می گوید که یک خودروی هیبریدی همچنان بسیار سبک تر از یک خودروی اسپورت برقی با اندازه مشابه خواهد بود. طبق اعلامیه ای که در اوایل سال 2021 منتشر شد، قرار بود این خودروی الکتریکی به طور مشترک با بخش آلپاین پرفورمنس رنو توسعه یابد. با این حال، این دو شرکت سال گذشته راه خود را از هم جدا کردند و تصمیم گرفتند به جای آن به تنهایی پیش بروند.
\nجدای از تاخیر در ساخت خودروی الکتریکی دو در، لوتوس همچنین در تلاش است تا از رقیب پورشه ماکان جلوگیری کند. کراس اوور "Type 134" در زیر Eltre قرار داشت و قرار بود در سال 2025 عرضه شود، اما دیگر این اتفاق نمی افتد. چرا؟ پالمر می گوید: «بازار به ما گفت که چه می خواهد و چه زمانی. به عبارت دیگر، نگرانی هایی وجود دارد که تقاضا برای SUV های الکتریکی کوچکتر کافی نباشد.
\n \n \n\n \n \n \n\n \n\n \n \n \n \n \n \n \n \n \nمنبع